טיוליםמבזקים

תעלומה! מי מרעיל את הנשרים בנגב? – "מכה אנושה למאמצי השיקום"

רשות הטבע והגנים דיווחו היום (ראשון) על אירוע הרעלה דרומית לעבדת בשטח הפתוח. שמונה נשרים, שני רחמים, עורב ודיה נמצאו מתים. בעקבות זאת ברשות הטבע והגנים הכריזו על נוהל הרעלות לאיתור נשרים ובעלי חיים נוספים. פקחי הרשות עדין סורקים את השטח המדובר.

שלושה נשרים מתים כבר זוהו בשטח – נשר A50 מקנן בנחל עקב, נשר E32 מקנן בעין עבדת ונשר A25 מקנן במכתש הקטן. בנוסף נמצאו כאמור גם שני רחמים. הרשות תבצע גלישת הצלה לאתרי הקינון במטרה להציל את הגוזלים.

רעיה שורקי מנכ״לית רשות הטבע והגנים אמרה בעקבות המקרה החריג: "האירוע הבוקר הוא אירוע חמור מאוד בתוצאותיו והוא המשך ישיר לשרשרת הרעלות שהובילה את הרשות לגבש תוכנית שאושרה בקרן הניקיון במטרה לצמצם את ההרעלות יחד עם המשרד להגנת הסביבה. אוכלוסיית הנשרים בסכנת הכחדה חמורה והיא מחייבת את כולנו במימוש מהיר של התוכנית לצמצום ההרעלות. אני מודה למשרד הגנת הסביבה על העברת תקציב באופן מיידי."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ברשות מוסיפים כי הנשרים נשאו על גבם משדרים, "ללא משדרים לא היינו יודעים כלל על ההרעלה.", ציינו.

הנשר המקראי נמצא בסכנת הכחדה חמורה, אוכלוסיית הנשרים הקיימת בארץ מונה פחות מ-190 פרטים, כל פרט שאובד זו מכה אנושה למאמצי שיקום האוכלוסייה המקומית.

הרשות תפתח בחקירה לברור נסיבות ההרעלה והסריקות ימשכו מחר בבוקר.

מהחברה להגנת הטבע נמסר בתגובה לאירוע הרעלת העופות הדורסים: "לצערנו הערב נתבשרנו על עוד אירוע הרעלה גדול בדרום הארץ. אירוע זה מצטרף לשורת אירועי הרעלה שמעמידים בסכנה את המשך קיומם של הדורסים הגדולים של ארצנו, ובראשם הנשרים. הרעלה זו חמורה עוד יותר מכיוון שהיא מתרחשת בשיא עונת הקינון. קטל הבוגרים מהווה גזר דין מוות לגוזלים ולביצים בקן, ומחסלת את הדור הבא של הנשרים."

"המשרד להגנת הסביבה צריך להעמיד תקציבים באופן מיידי לנושא, ולאשר תכנית ארוכת שנים עם המשאבים הנדרשים על מנת להתמודד עם סוגיית הסניטציה, על מנת להבטיח שאירועים מעין אלה לא יתרחשו שוב. בנוסף, הגיע הזמן לתקן את החקיקה בנושא כך שמערכת אכיפת החוק תוכל להתמודד עם העבריינים האחראים על ההרעלות. חקיקה כזו עמדה על השולחן בעבר אך בשל מאבקים פנים ממשלתיים והתנגדויות במשרד המשפטים ומשרד החקלאות החקיקה עוקרה מתוכן ובסופו של דבר לא קודמה. אין לנו עוד זמן לבזבז ולכן נדרשת חקיקה אפקטיבית שתמנע את עבריינות ההרעלות". ציינו בחברה להגנת הטבע.

הרעלה - נשרים
צילום: רשות הטבע והגנים
הרעלה - נשרים
צילום: רשות הטבע והגנים
הרעלה - נשרים
צילום: רשות הטבע והגנים
צילום: רשות הטבע והגנים

Back to top button