חדשות הארץמבזקים

הפתעה בפורים: זינוק מרשים בהר הבית במספר היהודים למרות הרמדאן

זינוק של 72% השנה בעליות הבוקר של פורים השנה הפתיע ואישש את הגידול המרשים במספר העולים להתפלל בהר הבית. הגידול במספר העולים בימי הפורים השנה היווה הפתעה נוכח הצפי המוקדם. עקב פתיחת הר הבית בפורים השנה בבוקר בלבד.

תזוזת הרמדאן לחודש אדר, גרמה לצפי שהשנה תחול דווקא ירידה במספר העולים להר הבית. גם בגלל שבפורים כמעט מחצית העליות היו מתקיימות בצהרים, ובמיוחד כיון שבשעת הצהריים היו מתפללי שחרית בהר חוזרים לשם לתפילת מנחה.

הגידול שנרשם השנה למרות קיזוז העולים החוזרים, מאשש את הידיעות שהגידול במספר המתפללים בהר הבית השנה, גדול עוד יותר ממה שעולה מהמספרים היבשים", אומרים במינהלת הר הבית. 455 יהודים עלו להר הבית במסלולים ההלכתיים בפורים ותענית אסתר. עליה של 3% לעומת סך כל העולים בימים הללו אשתקד וזינוק של 56% לעומת לפני שנתיים. וזאת כאמור למרות פתיחת הר הבית השנה בבקרים בלבד.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

העולים הרבים התפללו את תפילות הבוקר בהר הבית. ביניהם גם כאלו שעלו היום להר הבית לראשונה בחייהם. המתפללים הודו "על הניסים" עם קדישים וברכות כהנים. תפילות לשלום החיילים נישאו בכל הקבוצות. בחלקם היו גם חיילים שחזרו מהחזיתות ובירכו "הגומל" במנייני התפילה בהר הבית. בדברי תורה שנשאו הרבנים בהר הבית הם הזכירו את הנוכחות הגבוהה של המקדש במגילה, לפי מדרשי חז"ל.

רבים מילדי העולים עלו באוירת החג מחופשים לכהנים, או לחיילים באוירת הימים הללו. חלקם כיבדו את שוטרי וממפקדי הר הבית ב"משלוחי מנות" לאות תודה על מסירותם והקרבתם למען העולים במשך כל ימות השנה.

המשטרה נערכה בכוחות מתוגברים ואיפשרה עליות של קבוצות רבות במקביל, כולל עצירות ארוכות. מפקדי המחוז והמרחב דורון תורג'מן ואבי כהן קיבלו את פני העולים. במינהלת הר הבית ציינו בסיפוק את העליות המשפחתיות החגיגיות שבלטו היום. כיבוד קל שהוגש בכניסה הנעים את ההמתנות הקלות עד לעליה, ומזג האויר הנעים בבוקר איפשר את העליה בתחפושות.

יהודים - בהר הבית
צילום: מינהלת הר הבית
יהודים - בהר הבית
צילום: מנהלת הר הבית

Back to top button