כלכלהמבזקים

יו"ר ועדת הכלכלה ביטן: לחדש את התשלום למפונים לדירות אירוח

ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות חבר הכנסת דוד ביטן, התכנסה הבוקר (שלישי) לישיבה דחופה שעסקה במשבר בדירות האירוח למפונים מאזורי הלחימה, על רקע החלטת משרד התיירות להפסיק את תשלום דמי הכלכלה. בתום הדיון ביקש היו"ר ביטן מנציגי משרד התיירות לשבת עם נציגי החשב הכללי באוצר, ולמצוא פתרון שיאפשר את המשך תשלום דמי הכלכלה למפונים לדירות האירוח.

היו"ר ביטן אמר בפתח הישיבה, כי ישנן כמה שיטות לאכלוס המפונים שהן בתי המלון, ביטוח לאומי ודירות אירוח שאליהן התייחס בנפרד: "לצערי הרב משום מה למרות שהמחיר של דירות האירוח זול יותר מבתי מלון משרדי האוצר והתיירות מתקמצנים לגבי הנושא הזה של הוצאות אוכל ומזון. אני לא מבין למה משרדי האוצר והתיירות עושים בעיות, זה עדיין יהיה חצי מחיר מבתי מלון גם אם נוסיף את המזון. קיבלתי פנייה מאלי זעפרני מקריית שמונה וקיימתי את הישיבה".

אלי זפרני חבר מועצת העיר קריית שמונה אמר: "עשרות תושבים פנו אלי ולחברי מועצה בעניין, משפחות שמוותרות על חיים בבית מלון ורוצות להיות עם המשפחה שלהם, הדבר היחידי שאני רוצה לבקש ממשרד התיירות, יש לכם שר נפלא עם לב ענק חיים כץ שאני בטוח שהלב שלו עם המפונים בצפון ובדרום".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לדברי זפרני: "יש הבדל עצום בין זה שנותנים 200 שקל למי שנמצא בדירות אירוח לבין מי שנמצא בבית מלון נותנים לו 500 שקלים. אם אפשר לבוא בדין ודברים עם שוכרי הדירות ולהגיע להסכמה על 350 – 400 שקלים ויישור קו עם מה שבתי המלון מקבלים זאת תהייה בשורה ענקית למפונים בדירות. אני פונה ללב שלכם, בואו תעשו מאמץ שנוכל להמשיך להיות בדירות".

ועדת הכלכלה - דוד ביטן
צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

תגובה אחת

  1. אולי תסדרו תעניין שם ותחזירו תושבים לבתים שלהם מממשלה דפוקה אתם

Back to top button