מבזקים

חה"כ סוכות: היועמ"שית מבלפת ומונעת את סגירת אל ג'זירה

הועדה לביטחון פנים בכנסת קיימה היום (שלישי) את הדיון האחרון על סגירת ערוץ אל ג'זירה. לקראת הדיון בוצעו שינויים רבים בחוק המוצע ובעקבותם טוענים כמה מחברי הועדה שהחוק מאבד את משמעותו.

בעקבות השינויים פנה חבר הכנסת צבי סוכות מהציונות הדתית בשיתוף חברי הכנסת עמית הלוי ואריאל קלנר מהליכוד במכתב דחוף ליושב ראש הקואליציה אופיר כץ, בו הם קוראים לכץ להקפיא את הדיון על הצעת החוק עד לבירור מעמיק הנושא.

בפתח המכתב נאמר: "בעקבות השינויים שבוצעו בו, החוק לא ישיג את מטרתו, ויהפוך את הצהרות ממשלת ישראל לבדיחה בעיני האוייב". בהמשך המכתב מובאות הסיבות לכך שהחוק מאבד את משמעותו: החוק מאפשר לשר התקשורת להורות רק לספקי התכנים הישראלים לבצע חסימה, סעיף נוסף מאפשר לסגור את משרדי ערוץ רק אם הם נמצאים ב"שטחי מדינת ישראל" ולא ביהודה ושומרון.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

כמו כן, החוק מאפשר להסיר או לחסום אתר אינטרנט רק אם הוא מחובר לשרת ישראלי, ובמקביל בהגדרת "מכשיר המשמש לאספקת תכנים" הוחרג טלפון נייד שעיקר השימוש שלו הוא אישי. בנוסף, החוק קובע כי אחרי החלטת ממשלה או קבינט, ההחלטה תובא לאישור בפני שופט מחוזי.

חבר הכנסת סוכות התריע: "מדובר בסעיף חסר תקדים הקובע בחקיקה מנגנון אישור שופט להחלטות ממשלה ומפר בצורה גסה את האיזון בין הרשויות. במצב דברים זה, החוק יהפוך לאות מתה בספר החוקים ולבדיחה בקרב אוייבי ישראל והערוצים המסיתים לטרור. הציבור שצופה בערוצים ימשיך לצפות בו שכן ביהודה ושומרון החוק כלל לא חל, וגם בתוך הקו הירוק ערוצים המשדרים בשפה הערבית נקלטים בעיקר בצלחות לווין ובשרתי אינטרנט זרים שהחוק אינו תקף לגביהם".

חבר הכנסת סוכות ציין עוד: "למרבה הצער מדינת ישראל מתמודדת שנים ארוכות עם כלי תקשורת זרים הפוגעים בביטחונה של המדינה, אין אף היגיון לתחום את הצעת החוק לתקופה של 4 חודשים או להגביל את החסימה ל-45 ימים בלבד".

לסיום חבר הכנסת סוכות הצהיר: "החוק כפי שהוא מוצע כרגע הוא בלוף מבית היוצר של היועמ"שית. מעל הכל, החוק קובע באופן תקדימי כי החלטת ממשלה בישראל טעונה אישור שופט, זוהי הפרת איזון גסה ביו הרשויות בישראל, ודריסה של הרשות המבצעת".

חבר הכנסת - סוכות -
צילום: דוברות חבר הכנסת סוכות

תגובה אחת

  1. לא כי זה ממש הגיוני לתת לממשלה הזאת כח לסגור כלי תקשורת בצו.

    מה כבר יכול לקרות

Back to top button