חדשות הארץמבזקים

ברגבים מתריעים: "האתר מגביר את הסיכון הביטחוני לתושבים והחיילים"

צפונית ליישוב בית אל מתנהל בשנים האחרונות אתר פסולת פלסטיני בלתי חוקי המזהם את הסביבה. עבריינים משליכים באתר פסולת, מזרימים שפכים ואף מציתים את האתר. הדבר גורם למפגעי ריח ועשן חמורים לכלל תושבי המרחב.

הבוקר (שלישי) שיגרו בתנועת רגבים מכתב לשר הביטחון יואב גלנט ולמפקד פיקוד מרכז האלוף יהודה פוקס, בדרישה לנקיטת פעולות פיקוח ואכיפה כנגד האתר וכנגד מפעיליו לצד השבת המצב לקדמותו.

"מדובר באתר מזהם חמור מצדדים רבים, הפגיעה הנופית, הפגיעה בקרקע ובתת הקרקע והן מבחינת זיהום האוויר." כתבו ברגבים והוסיפו: "מיקומו של האתר מקדם את יצירתה של "טבעת חנק" סביב מרחב בית אל. הימנעותכם משמירה על השטח, מבינוי בלתי חוקי וממפגעים – מאפשרת לצמצם את המרחב הפתוח סביב היישוב בית אל ומגבירה את הסיכון הבטחוני לתושבי היישוב והחיילים השוהים במרחב."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

במכתב מצטטים בתנועת רגבים את דו"ח מבקר המדינה שפורסם לאחרונה בעניין הטיפול במפגעי שריפת הפסולת הבלתי חוקית במרחבי יו"ש, שם נכתב: "כישלון רב שנים בטיפול בזיהום אוויר חוצה גבולות שמקורו בשריפות פסולת ‏ביו"ש. ממצאי הביקורת מעידים על כישלון של המנהל האזרחי לקדם במשך שנים רבות ‏פרויקטים תשתיתיים סביבתיים ביו"ש שיאפשרו טיפול מוסדר בפסולת פלסטינית מעורבת ‏ובפסולת אלקטרונית ביו"ש. בנוסף להתנערות רבת שנים של המשרד להג"ס מאחריותו ‏לשמירה על איכות האוויר של יישובים בישראל ויישובים ישראליים ביו"ש הסובלים ‏משריפות אלה."

בתנועת רגבים דורשים משר הביטחון ואלוף פיקוד המרכז לפעול ולנקוט הליכי פיקוח ואכיפה כנגד האתר, משליכי הפסולת והשבת המצב בשטח לקדמותו.

אתר פסולת מזהם
צילום: תנועת רגבים
אתר פסולת מזהם
צילום: תנועת רגבים
אתר פסולת מזהם
צילום: תנועת רגבים
Loader Loading...
EAD Logo Taking too long?

Reload Reload document
| Open Open in new tab

Back to top button