מבזקיםפוליטי / מדיני

חוק החרם יקודם כהצעת חוק ממשלתית – כל הפרטים

חוק החרם יוצג היום (שלישי) בוועדת השרים לענייני חקיקה בתמיכתו של שר החינוך יואב קיש ומובילת החוק חברת הכנסת קטי שטרית מהליכוד המשמשת כיושבת ראש השדולה למאבק בתופעות הבריונות והחרם.

החקיקה שתקודם בהצעת חוק ממשלתית. מבקשת להסדיר ממונה ייעודי למניעת חרמות בבתי הספר שתפקידו יהיה למנוע, לטפל ולעורר מודעות מוקדמת בקרב התלמידים לתופעה המצערת של נידויים וחרמות בשטח בית הספר וברשתות החברתיות ולהשלכותיה הקשות.

במסגרת החוק המוצע, משרד החינוך יעמיד מתווה ייעודי להכשרת הממונים והמפקחים ובמקביל יפעל להרחיב את ההכשרות של צוותי החינוך לזיהוי מוקדם ומניעה של חרמות חברתיות.בנוסף, מוצע כי שר החינוך יקבע בתוכנית הלימודים את היקף שעות הלימוד שיוקדשו להעלאת המודעות לתופעת החרמות החברתיים. כמו כן, מוצע כי הממונה ברחבי בית הספר יתלו ויופצו גם במדיות האלקטרוניות חומרי הסברה להפצת המענים אליהם יכולים התלמידים החווים חרם.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

שר החינוך יואב קיש אמר: "תופעת החרמות היא רעה חולה שאין דרך להפריז במאבק נגדה. משרד החינוך, ביחד עם צוותי ההוראה, הורים, מורים והקהילה הסובבת את בית הספר מפעיל מגוון רחב של כלים חינוכיים במאבק עמה ומגלה אפס סובלנות כלפיה. אני תומך בהצעת החוק של ח״כ קטי שטרית – מדובר בהצעה חשובה שתקודם לאחר בחינת מרכיביה בחקיקה ממשלתית ותוסיף למאבק הנחוש שאנו מובילים בנושא".

ח״כ קטי שטרית: "היום, ידעו כל תלמיד ותלמידה במדינת ישראל שעוברים חרם או נידוי – יש לכם כתובת נוספת ייעודית בבית הספר לנושא חרמות, ליווי ותמיכה אישית – אתם לא לבד בסיפור. אני מודה לחברי שר החינוך, יואב קיש שנרתם לנושא באופן מיידי והחליט לתמוך בחוק שיסייע לשים סוף לתופעות החרמות והנידויים בבתי הספר, שבמקרים רבים מותירים זכר קשה וגובים מחיר יקר מאותם ילדים מוחרמים ובני משפחותיהם. לא יקום ולא יהיה שילד או ילדה במדינת ישראל יעברו חרם מכל סיבה שהיא – אמשיך להיאבק בתופעה זו קשה זו למען הצלת נפשו וחייו של הילד".

תלמידים - נערים - תיכון - חטיבה - בית ספר
אילוסטרציה. צילום: חדשות מבזק לייב

Back to top button