לבנוןמבזקים

לפחות 7 הרוגים בתקיפה "חריגה" בלבנון, חיזבאללה מאיים בתגובה קשה

בתקיפה אווירית שיוחסה לישראל על מרכז בריאות אסלאמי בעיירה אל-הבאריה שבדרום לבנון, נהרגו הלילה (רביעי) לפחות 7 בני אדם.

על פי דיווחים בתקשורת בלבנון, ההפצצה פגעה במרכז של "ההסתדרות הרפואית האסלאמית" בעיירה, גרמה להרס המבנה ומספר גופות נקברו מתחת להריסות. צוותי הגנה אזרחית לבנונים ביצעו סריקות במקום לאחר ההתקפה וחילצו 7 גופות מההריסות עד אור הבוקר.

על פי הדיווחים, ההרוגים הם: בראא אבו קאיס, עבדול רחמן אלשער, מוחמד חמוד, עבדאללה אטווי, חוסיין אלשער, אחמד אלשער ומוחמד פארוק אטווי. יותר מ-10 בני אדם נוספים נפצעו בתקיפה, שבה נהרג גם פראמדיק אחד.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בסאם חמוד, גורם פוליטי של הקבוצה האסלאמית בדרום לבנון, גינה את התקיפה וכינה אותה "חציית קווים אדומים". ארגון חיזבאללה אף איים כי "התוקפנות לא תעבור בשתיקה" והביע תנחומים למשפחות ההרוגים. "חיזבאללה מגנה בחריפות את התוקפנות החוטאת והפשע הנתעב שביצעו כוחות הכיבוש הציוניים נגד החולים והצוות הרפואי במרכז ההסתדרות הרפואית האסלאמית בעיירה אל-הבאריה שבדרום, שהובילה למות קדושים ולפציעתם של מספר אזרחים לבנונים." נכתב בהודעת חיזבאללה.

"אנו מוסרים את תנחומינו ואהדתנו העמוקים למשפחות הקדושים היקרים, ומבקשים מאללה להעניק החלמה מהירה לפצועים. אנו מאשרים בתוקף ובאופן בלתי נמנע כי תוקפנות זו לא תעבור ללא תגובה ועונש." איימו בארגון הטרור.

התקיפה הגבירה את המתיחות בגבול הדרומי של לבנון, שלוותה בטיסות מוגברות של מטוסי סיור ישראלים כל הלילה ועד אור הבוקר מעל אזור צידון ומזרחה.

סוכנויות חדשות דיווחו על הרס המרכז, אך טרם התקבלה הודעה רשמית מישראל על הפעולה. ההרוגים צוינו כאזרחים לבנונים שעבדו במרכז רפואי הומניטרי.

2 תגובות

  1. מצויין שילמדו אנחנו לא פריירים של ארצות הברית ולא של אף אחד בעולם

Back to top button