חדשות הארץמבזקים

גם בועדת העלייה והקליטה שואלים – לאן נעלמה היימנוט?

31 ימים חלפו מאז נעלמה הילדה בת ה- 9 היימנוט קסאו ממרכז הקליטה בצפת. ועדת העלייה, הקליטה והתפוצות בראשות חבר הכנסת עודד פורר מישראל ביתנו התכנסה היום (רביעיו) לדיון בנושא תנאי מגוריהם של בני העדה האתיופית במרכזי הקליטה בארץ. ועדכון סטטוס מצב החיפושים אחר הילדה היימנוט קסאו.

כזכור היימנוט קסאו בת ה- 9 נעלמה ב-25 בפברואר 2024, ממרכז הקליטה ברחוב צה"ל 9 בצפת. בתיעוד האחרון שלה שפורסם, היימנוט וקרובת משפחתה נראות מחלקות עלונים ברחובות צפת. הסוכנות היהודית הציעה פרס כספי בסך 100,000 שקלים לכל מי שימסור מידע למשטרה שיביא למציאתה.

טספאי קסאו, אבא של היימנוט מר בועדה: "מאז שהיא נעדרת לא הצלחנו למצוא קצה חוט כדי לאתר אותה. המשטרה ממשיכה לחפש ואנחנו מקווים ומתפללים שימצאו אותה. החיפושים מתנהלים כרגע באופן רגיל ואנחנו מקבלים עדכונים בכל יום מהמשטרה".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

חבר הכנסת עודד פורר, יושב ראש ועדת העלייה, הקליטה והתפוצות: "אנחנו לא נוריד את החיפוש של היימנוט מסדר היום, הילדה הזאת היא הילדה של כולנו. יש ילדה בת 9 שנעלמה כאילו בלעה אותה האדמה וזה צריך להדאיג את כולנו. החיפושים אחר היימנוט זאת משימה של החברה הישראלית כולה. המטרה שלנו זה להבין שכל הרשויות עושות הכל כדי למצוא את הילדה ולהשיב אותה לביתה".

חברת הכנסת פנינה תמנו מהמחנה הממלכתי אמרה: "היימנוט היא הבת של כולנו. ילדה בת 9 לא נעלמת ככה סתם. נקודת ההנחה צריכה להיות שהיימנוט עדיין נמצאת בחיים. אנחנו מתפללים שימצאו את היימנוט בריאה ושלמה".

סנ"צ יצחק אבוחצירה, מפקד תחנת צפת אמר בדיון: "החפ"ק של המשטרה נמצא במרכז הקליטה בצפת לתת מענה אישי למשפחה. עד היום 1,150 שוטרים השתתפו במאמץ החיפושים יחד עם עוד אלפי מתנדבים. כל היחידות הצבאיות שקשורות לאיתור נעדרים השתתפו בחיפושים. אנחנו סורקים בצורה יסודית את כל השטחים שעוטפים את מרכז הקליטה ואת העיר צפת. עברנו כל דירה ותחקרנו כל תושב במרכז הקליטה. כל כיוון של חקירה נבדק עד היסוד ואנחנו עדיין בלי קצה חוט. יש מספר כיווני חקירה שנבדקים שלא זה המקום לפרט אותם. בדקנו האם יש קשר בין ההיעלמות של היימנוט לבין ההיעלמות של מוישי קליינרמן לפני שנתיים – הגענו למסקנה שאין קשר בין המקרים".

חיפושים אחר היימנוט קסאו - היימנוט קסאו
צילום: דוברות יכ״ל

תגובה אחת

Back to top button