מבזקיםסוריה

דיווח: תקיפה ישראלית בסוריה, "אחת הקשות ביותר בשנים האחרונות"

בתקיפה אווירית ישראלית נרחבת שבוצעה הלילה (חמישי-שישי) באזור חאלב שבצפון סוריה, נהרגו לפחות 38 בני אדם, ביניהם חמישה לוחמי חיזבאללה, כך לפי גורמים ביטחוניים סורים. התקיפה, שמתוארת כאחת הגדולות שביצעה ישראל בשנים האחרונות בסוריה, כוונה נגד מחסני נשק ומתקני צבא השייכים למשטרו של הנשיא אסד ולמיליציות הנאמנות לו.

על פי דיווחים ראשוניים ממקורות באזור, היעדים המרכזיים שהותקפו הם מחסני ג'יבריל, מתקן אחסון חיוני לנשק ותחמושת של משטר אסד, ומתקני חיזבאללה הסמוכים לנמל התעופה של חאלב. התקיפה שכללה לפחות 15 תקיפות אוויריות שונות, ארעה במקביל להתקפת מל"טים מאזור אידליב על כוחות צבא סוריה סביב חאלב.

עדים מחאלב דיווחו על פיצוצים רבים וארוכים שנמשכו במשך שעות. על אף שמדובר היה בשעת לילה מאוחרת הם ציינו כי השמיים הוארו כ"אור יום" בעקבות הפגיעה במחסני תחמושת גדולים באזור ופיצוצי המשנה. לדברי משרד ההגנה הסורי, בתקיפה נהרגו אזרחים וחיילים מצבא אסד, וכן נגרמו נזקים כבדים לרכוש פרטי וציבורי.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ארגון המרכז הסורי לתיעוד הפרות זכויות האדם העריך כי התקיפה הישראלית היא "אחת הקשות ביותר בשנים האחרונות" (מאז מלחמת 1973) והדגיש את נוכחותם של לוחמי חיזבאללה בשטח היעד. עם זאת, גורמים ביטחוניים סורים טענו שבנוסף לחמישה לוחמי חיזבאללה, רבים מההרוגים היו חיילים סורים ואזרחים.

התקיפה הכבדה מגיעה על רקע ההסלמה הביטחונית בגזרה הצפונית בין ישראל לבין לחיזבאללה. לפי הדיווחים, בימים האחרונים ירה חיזבאללה ראשי נפץ כבדים לעבר שטח ישראל, שלדבריו השתמש נגד מטרות אזרחיות בפעם הראשונה.

מזה זמן רב ישראל מבצעת תקיפות אוויריות ספורדיות בסוריה כנגד מטענים ומשלוחים של אמל"ח איראני שמיועדים להגיע לזרוע הצבאית של חיזבאללה.

Back to top button