מבזקיםפוליטי / מדיני

משרד החוץ: "‏ארגון הטרור חמאס אשם במצב ברצועת עזה ואחראי למלחמה"

משרד החוץ הגיב הבוקר (שישי) להחלטת בית הדין לצדק בהאג להחמיר את הצווים נגד ישראל וציין כי "דרום אפריקה כשלה שוב בניסיונותיה הציניים לנצל את בית הדין הבינ״ל לצדק להגביל את זכותה הבסיסית של ישראל ואת חובתה להגן על אזרחיה מפני התקפות החמאס המתמשכות ולשחרר את החטופים המוחזקים בשבי אכזרי בעזה."

"‏כפי שישראל שבה והבהירה, ישראל פועלת בהתאם לחוק הבינלאומי, כולל בכל הנוגע למחויבותה לאפשר ולהקל על העברת סיוע הומניטרי חיוני המיועד לאוכלוסייה האזרחית ברצועת עזה. ‏ישראל לא מטילה מגבלות על כמות הסיוע ההומניטרי החיוני שנכנס לרצועת עזה, בפרט על מזון, מים, ציוד מחסה ותרופות. ‏ישראל לא מעוניינת בפגיעה באוכלוסייה האזרחית." מדגיש משרד החוץ.

עוד הוסיף כי "‏ישראל תמשיך לקדם יוזמות חדשות, ולהרחיב את היוזמות הקיימות, על מנת לאפשר ולהקל את זרימת הסיוע לרצועת עזה באופן רציף ונרחב, ביבשה, באוויר ובים, יחד עם גופי או"ם ושותפים נוספים בקהילה הבינלאומית. ‏המאמצים המתמשכים להגדלת היקף ודרכי גישה לסיוע מתקיימים למרות האתגרים המבצעיים בשטח והניסיונות המתועבים של חמאס לאגור, לגנוב ולהשתלט על סיוע."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לדברי משרד החוץ, "‏ארגון הטרור חמאס אשם במצב ברצועת עזה ואחראי למלחמה. חמאס הוא זה שפתח במתקפת טרור חסרת תקדים על מדינת ישראל ואזרחיה תוך ביצוע מעשי זוועה, פשעי מלחמה ופשעים נגד האנושות, כולל אונס, הטלת מום ועינויים. חמאס מחזיק בשבי בתנאים בלתי ניתנים לתיאור נשים, גברים וילדים שנחטפו מישראל, כבר לפני 172 ימים. ‏ישראל משקיעה מאמצים עילאיים על מנת לצמצם את הפגיעה באוכלוסייה האזרחית במסגרת הלחימה בחמאס, בנסיבות המורכבות שחמאס יצר."

במשרד החוץ מבהירים כי "‏מחבלי חמאס ממשיכים גם היום לתקוף את אזרחי ישראל ומשתמשים באוכלוסייה האזרחית בעזה כמגנים אנושים. חמאס מפגין זלזול מוחלט כלפי המשפט הבינלאומי וחייהם של אזרחים, ישראלים ופלסטינים כאחד, ופוגע במכוון במאמצים ההומניטריים שמטרתם לסייע לאוכלוסיית עזה. ‏ישראל מחויבת לקיים את חובותיה לפי החוק הבינלאומי כולל בכל הנוגע לסיוע הומניטרי, ותמשיך לממש את זכותה וחובתה להגן על אזרחיה, במטרה להסיר את איום הטרור של חמאס ולהחזיר את כל בני הערובה לבתיהם ולמשפחותיהם, ולהבטיח עתיד ללא טרור החמאס לישראלים ולפלסטינים כאחד."

בית הדין הבינלאומי לצדק בהאג (ICJ)
צילום: UN Photo/ICJ-CIJ/Frank van Beek (באדיבות בית הדין הבינלאומי)

תגובה אחת

  1. אומנם נכון, החמאס אחראי למלחמה אבל העם הפלסטינאי כולו שייך לאירגון זה או אחר ולכן הכרחי להגלות את כולם למדבר בערב הסעודית, מצריים, סוריה וכל שאר מדינות מוצא פלסטינאי..

Back to top button