מבזקיםפוליטי / מדיני

רה"מ נתניהו: הזדהות יהודי העולם עם ישראל מרגשת

ראש הממשלה נתניהו התייחס היום (ראשון) בישיבת הממשלה לדו״ח משרד התפוצות ואמר: "הזדהות יהודי העולם מרגשת עשרות מונים יותר מתרומתם הכספית". עוד אמר ראש הממשלה נתניהו: "התרומה הכספית של יהדות התפוצות, גדולה ככל שתהיה, היא לא העניין. העניין הוא ההזדהות של יהודי העולם עם מדינת ישראל״.

ראש הממשלה נתניהו בישיבת הממשלה, לאחר הצגת דו״ח התפוצות על ידי השר עמיחי שיקלי. נתניהו הוסיף: "אנחנו נוטים לחשוב שאנטישמיות היא תוצאה של בורות, אך האם וולטר ודוסטוייבסקי היו בורים? מכאן שאנטישמיות היא לא רק בורות – אלא מחלה של ממש. התשובה לאנטישמיות הזו היא קודם לדאוג שתהיה לנו יכולת להגן על עצמנו, ושנית – חשיבות עמידתנו בקומה זקופה. הניצחון שלנו במלחמה הוא קריטי בשביל ביטחון היהודים ברחבי העולם".

הדו״ח חשף את היקף תרומתם של יהודי התפוצות במלחמה: תמיכה כלכלית של מעל 5 מיליארד שקלים וכ-60,000 מתנדבים שהגיעו לישראל. ממצאי הדו״ח מצביעים על התגייסות רחבה מאוד של יהודי התפוצות בזירות שונות החל בתרומות כספיות וכלה בפעילות הסברתית.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"לאור אירועי המלחמה ביקשנו לתת לממשלת ישראל מושג ממשי על היקף ההירתמות וההתגייסות של יהודי התפוצות במלחמת חרבות ברזל", אמר שר התפוצות והמאבק באנטישמיות עמיחי שיקלי, "לשם כך ערכנו מחקר על היקפי ההתנדבות התמיכה הכספית והנתונים מדברים בעד עצמם, מיליארדים שנתרמו ועשרות אלפים שבאו והתנדבו".

ביבי נתניהו - מסיבת עיתונאים
ארכיון צילום: לע״מ

Back to top button