חדשות הארץמבזקים

"הרמדאן, ההסתה והתמונות מעזה – עלולים להביא צעירים לבצע פיגועים"

הבוקר (ראשון) אירע פיגוע דקירה בתחנה המרכזית בבאר שבע על ידי מחבל נתעב, אזרח המדינה שהתגורר ברהט. "אישיות גבולית בהיבטי פשיעה, המימד הדתי של הרמדאן, ההסתה הפרועה ברשת והתמונות מעזה עלולים להביא צעירים לבצע פיגועים. עשבים שוטים זקוקים לאדמה לגדול בה." כך אומר בעקבות הפיגוע שלום ארבל, עמית מחקר בפורום המזרח התיכון, קצין ממשל ואיש שב"כ לשעבר ששימש כיועץ בכיר לרשות הפיתוח והתיישבות הבדואית בנגב.

עוד הוסיף כי "מרבית האוכלוסייה הבדואית נאמנה למדינה ולא רואה במלחמה בעזה כמאבק פלסטיני אלא מלחמה של חמאס כפרוקסי איראני שלא הבדיל בין יהודים לערבים ולא בחל ברצח וחטיפה גם של ערבים."

לדברי ארבל "האווירה הדתית ברמדאן, ההסתה ברשתות החברתיות והתמונות מהרצועה מביאים צעירים, גבוליים מבחינה לאומנית ואישית לבצע פיגועים."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ארבל מדגיש כי "מדינת ישראל חייבת להגביר את האכיפה והמשילות בנגב על מנת לאתר עשבים שוטים ולסכל פשיעה לאומנית וכן פשיעה כללית." עוד ציין כי "מדינת ישראל צריכה לפעול במקביל, כדי לקרב את האוכלוסייה הבדואית למדינה במגוון תחומים ולהתחכך באוכלוסייה באופן חיובי ולא רק שלילי, בין השאר להסדרת קרקעות ,חיזוק מערכת החינוך והידוק הקשר עם המדינה ומוסדותיה."

שלום ארבל
שלום ארבל, עמית מחקר בפורום המזרח התיכון, קצין ממשל ואיש שב"כ לשעבר

תגובה אחת

  1. כיאילו שהם צריכים סיבות כדי לפגוע ולרצוח…זה אצלם ב די. אן איי.

Back to top button