מבזקיםתנועה ותחבורה

תכינו את הכיס: זה המחיר המטורף שתשלמו על הדלק החל מחצות

משרד האנרגיה הודיע היום (ראשון) על עלייה נוספת, זו הפעם הרביעית ברציפות, במחיר הדלק. הלילה בחצות (שבין ראשון לשני) יעודכנו מחירי מוצרי הדלק הנמצאים בפיקוח, הנמכרים לצרכן בתחנות הדלק.

מדובר במחיר הגבוה ביותר שנרשם מזה כשנה וחצי אשר מתקרב בצעדי ענק למחיר השיא של 8.08 שקלים לליטר, ששילמנו ביולי 2022 בעקבות המלחמה שפרצה בין רוסיה לאוקראינה.

תחנת דלק - בנזין
אילוסטרציה. צילום: חדשות מבזק לייב

כעת עם העלייה, המחיר המרבי לליטר בנזין 95 אוקטן נטול עופרת לצרכן בתחנה בשירות עצמי (כולל מע"מ) לא יעלה על 7.72 ש"ח לליטר. מדובר בעלייה של 21 אגורות מהעדכון הקודם בחודש שעבר. תוספת בעד שירות מלא תעמוד על 22 אגורות לליטר (כולל מע"מ), ללא שינוי מהעדכון הקודם.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

באילת, המחיר המרבי לליטר בנזין 95 אוקטן נטול עופרת לצרכן בתחנה בשירות עצמי (ללא מע"מ) לא יעלה על 6.60 ש"ח לליטר, עליה של 18 אגורות מהעדכון הקודם. תוספת בעד שירות מלא תעמוד על 19 אגורות (ללא מע"מ), ללא שינוי מהעדכון הקודם.

מחיר הבנזין בתחנה מתבסס על ממוצע מחירי הדלק באזור אגן הים התיכון בחמישה ימי מסחר, שקדמו לשני ימי העבודה האחרונים בכל חודש. בנוסף כולל המחיר סל הוצאות שיווק, מס הבלו ומס ערך מוסף. התרגום לש"ח מתבצע לפי שער החליפין היציג האחרון שפרסם בנק ישראל לפני שני ימי העבודה האחרונים בכל חודש.

מתחילת השנה (2024) התייקר מחיר הבנזין במצטבר ב-78 אגורות לליטר.

מקור: משרד האנרגיה והתשתיות

Back to top button