מבזקיםפוליטי / מדיני

סקר מנדטים: נתניהו מוביל, גנץ אחריו וסער בחוץ

בסקר מנדטים שפורסם הערב (רביעי) במהדורה המרכזית בחדשות 14 ונערך על ידי מכון דיירקט פולס, מפלגת הליכוד היא המפלגה הגדולה ביותר עם 24 מנדטים, זאת על אף שנרשמה ירידה של מנדט אחד מהסקר הקודם שהציג הערוץ. אחריו צמוד מפלגת המחנה הממלכתי של בני גנץ עם 22 מנדטים. הנתון המפתיע בסקר הוא שמפלגת "הימין הממלכתי" של גדעון סער לא עוברת את אחוז החסימה, לאחר שבסקר הקודם היא עמדה על שישה מנדטים.

גדעון סער
ארכיון. צילום: קובי גדעון, לע"מ

עוד עולה מנתוני הסקר, מפלגת "יש עתיד" בראשות יאיר לפיד זוכה ל-13 מנדטים לאחר שהיא מתחזקת במנדט נוסף מהסקר הקודם, ש"ס של אריה דרעי ועוצמה יהודית של בן גביר מקבלות כל אחת מהן 10 מנדטים, יהדות התורה נותרת עם 8 מנדטים וישראל ביתנו בראשות אביגדור ליברמן ניצבת לצידה גם כן עם 8 מנדטים לאחר שהתחזקה במנדט מהסקר האחרון. סמוטריץ' גורף בסקר הזה שני מנדטים נוספים ועומד כעת על 6 ביחד עם מפלגת רע"מ ששומרת על כוחה, מפלגת העבודה מקבלת 5 מנדטים ומפלגות מר"צ וחד"ש-תע"ל מקבלות כל אחת מהן 4 מנדטים.

כאמור, על פי הסקר הזה סער לא עובר את אחוז החסימה וגם מפלגת בל"ד. על פי חלוקת הגושים גוש הימין עם 58 מנדטים, גוש מרכז-שמאל עם 52 מנדטים והמפלגות הערביות 10 מנדטים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

גם בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה הסקר מצביע על נתון יציב לראש הממשלה בנימין נתניהו מול גנץ ולפיד. בהשוואה לגנץ, נתניהו מקבל 43% לעומת 39% ו- 18% ענו שאף אחד מהם. מול לפיד הפער אף גדול יותר – נתניהו עם 44% מול 34% שמקבל לפיד בהתאמה לראשות הממשלה. 22% ענו שאף אחד משניהם.

הסקר נערך היום על ידי שלמה פילבר וצוריאל שרון באמצעות דיירקט פולס בע"מ בקרב 589 נדגמים, טעות הדגימה הסטטיסטית – 4.7%.
בנימין נתניהו - בני גנץ
צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

תגובה אחת

Back to top button