מבזקיםמשפטי/פלילי

הוארך מעצר אחותו של בכיר חמאס, עורך דינה: "מעצר מיותר ללא סיבה"

סבאח עבד אל אסלאם הניה בת ה-57, תושבת היישוב הבדואי תל שבע שנעצרה לפנות בוקר בחשד שקיימה קשר עם גורמי טרור בעזה והסתה לטרור, הובאה היום (שני) בצהריים להארכת מעצר בבית משפט השלום בבאר שבע בפני השופטת אחינועם צוריאל.

צילום: חדשות מבזק לייב

מעצרה של סבאח עבד אל אסלאם הנייה הוארך עד ליום חמישי (4.4). נציג המשטרה טען בדיון כי נמצאו בביתה ממצאים פלילים והסביר כי נשקפת לביטחון המדינה. הוא גם הזכיר כי בעבר, בשנת 2015 ביקרה בארצות ערב.

לפני הדיון בבית המשפט אמר עורך דינה, חאלד אזברגה: "הבוקר נעצרה הגברת סבאח הנייה עם שני ילדיה. לפני כשעה שחררו את שני בניה והיא נותרה במעצר. אנחנו נפגשנו איתה והתברר לנו שהמעצר הזה הוא מעצר מיותר. אין לו בסיס לא משפטי ולא עובדתי. ההמולה התקשורתית שקרתה סביב המעצר הזה כנראה שזו הייתה המטרה שלו. אין שום סיבה למעצר הגברת הנייה, להמשך מעצרה ולהמשך חקירתה".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד טען עו"ד אזברגה כי "היא השיבה על כל השאלות שהיא נשאלה לגביהם והתברר לנו, דווקא מהתשאול הראשוני, שהיא לא ביצעה שום עבירה כנגד ביטחון המדינה ושום עבירה בכללי כנגד החוק."

הוא הוסיף כי "יש לה נסיבות רפואיות מאוד מיוחדות שאנחנו נציג אותן עכשיו בפני בית המשפט." כמו כן הבהיר כי לא הייתה בקשר עם אחיה, ראש הלשכה המדינית של חמאס איסמעיל הנייה מזה זמן רב. "למרשתי לא היה קשר עם אח שלה כבר הרבה מאוד זמן .לא מצאו אצלה שום דבר. זה שמצאו אצלה כסף וזהב גם זה לא עבירה."

יש לציין כי סבאח עבד אל אסלאם הניה וגם שתי אחיותיה נישאו לגברים מהמגזר הבדואי ומתגוררות בתל שבע כבר מספר שנים, נושאות תעודות זהות כחולות ונהנות מכל הזכויות ככל אזרח ישראלי.

בחודש פברואר השנה אחת מהאחיות אושפזה בבית החולים סורוקה ילדה תינוק פג ובשל סיבוך בלידה הצוות הרפואי הציל את חייו.

תגובה אחת

Back to top button