מבזקיםפוליטי / מדיני

חה"כ סער: "כל עוד לא יחול שינוי, ישראל לא תביא למיטוט החמאס"

יו״ר הימין הממלכתי ח"כ גדעון סער מתח היום (שני) ביקורת חריפה על התנהלות קבינט המלחמה בפתח ישיבת הסיעה בכנסת והדגיש כי אם לא יחול שינוי בניהול המלחמה, ישראל לא תצליח למוטט את ארגון הטרור חמאס.

בתחילה ח"כ סער הביע צער על מותו של לוחם צה"ל ומסר את תנחומיו למשפחתו: "אני מבקש להשתתף בצערה ובאבלה של משפחתו של סמ"ר נדב כהן, לוחם בגדוד 77 – עוצבת "סער מגולן" שנפל בדרום הרצועה וכן באבלן של משפחותיהם של רס"ל אלון קודריאשוב ורס"ל סיוון וויל, שנפלו באותה תקרית. יהיה זכרם ברוך. במלחמה הזאת אנו רואים גבורה והקרבה מעוררות השראה, מצד הלוחמים בשטח."

ח"כ סער אמר כי "מקץ חצי שנה אין מנוס מלאתגר את התפיסות שמוביל קבינט המלחמה ולבחון לאן הן מובילות. זמן רב התרעתי כי מתיחת כיבוש הרצועה והשלמת חיסול גדודי החמאס על פני זמן כה ממושך מזיקה לאינטרס הלאומי בממדים רבים. לנגד עינינו חל היפוך אסטרטגי: ישראל במשך חודשים מדברת על דרום הרצועה – רפיח – אך לא נכנסת לשם. מאידך, במו"מ למתווה חטופים חדש, שמתנהל לצערי לא מעמדת עוצמה כבר תובע חמאס לחזור לצפון הרצועה. אסור לטעות: לא רק את שיבת תושביו הוא תובע. אלא למעשה את שיקום כוחו השלטוני והצבאי בצפון הרצועה."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"במקביל, הולך ונמשך הכשל באופן חלוקת הסיוע ההומניטרי ברצועה, דבר הגורם לחיזוק החמאס מול האוכלוסייה האזרחית, באופן המנוגד ליעדי המלחמה. גם זה תורם להקשחה בעמדותיהם." אמר סער והדגיש כי "כל עוד לא יחול שינוי יסודי בעניין זה כחלק משינוי כיוון בניהול המלחמה בכלל, ישראל לא תביא למיטוט החמאס. רק שינוי מגמה יסייע לנו להביא את חמאס לנקודה שבו אפשר יהיה להגיע למתווה של שחרור החטופים. אופן ניהול המערכה משפיע על השגת או אי השגת כל יעדיה."

עוד הוסיף כי "כדי לאפשר מיקוד לאומי כולל במלחמה צריך גם להגיע להסכמה רחבה, סביב מועד החזרת המנדט לעם. הגעה כעת למועד מוסכם לבחירות, שייקח בחשבון את צרכי המשך הלחימה, היא נכונה. עריכת חשבון הנפש הלאומי לאחר ה-7 באוקטובר היא מתבקשת. אנחנו הצענו את ינואר 2025 כמועד מוסכם אפשרי כזה. ישראל זקוקה לא רק לחשבון נפש, אלא לתיקון, להתחדשות ולתקווה."

יו"ר הימין הממלכתי אמר כי "ועדת חקירה ממלכתית למחדל הגדול בתולדות המדינה, מדיניותו , מודיעני ומבצעי -היא חיונית ויש להקימה בהקדם. יידרש כמובן זמן עד למינוייה בפועל ולתחילת עבודתה. אבל כדי שתוכל להתחיל לעבוד תוך זמן סביר – נדרש כבר עתה לגשת להגדרת המנדט שלה ולקביעת לוחות הזמנים. זה לא יפגע במלחמה ולא יפגע בדרג הלוחם. אבל זה חיוני כדי שכשנגיע לבחירות – תמונת האחריות של כל האחראים בדרג הפוליטי ובדרג המקצועי – תהיה ברורה ותוצג בפני העם. גם כאן – סחבת לא תשרת שום צורך לאומי אמיתי."

"בסוגיית חוק הגיוס" אמר ח"כ סער כי "הימין הממלכתי בראשותי עומדת לימין הערך של השירות בצה"ל והמשרתים בצה"ל. נדרש שינוי משמעותי, ממשי בנושא זה – ולא עוד מאותם דברים שהיו בעבר. לצערי – עד לרגע זה לא ראינו מתווה צודק, הוגן שעונה על צרכי המדינה וצה"ל."

סגן רה״מ ושר המשפטים גדעון סער
גדעון סער (ללא קרדיט)

תגובה אחת

Back to top button