מבזקיםפוליטי / מדיני

חוק החשמל אושר, תנועת רגבים בתגובה – ״חוק מופקר ומסוכן״

ועדת הכלכלה בראשות חבר הכנסת דוד ביטן אישרה היום בצהריים (שני) לקריאה ראשונה את חוק החשמל. החוק מבקש לאפשר לחברת החשמל לחבר בנייה לא-חוקית לרשת החשמל הארצית. מדובר על גרסה מקילה לעומת חוק החשמל שהעביר ממשלת בנט-לפיד בשנת 2021.

בדברי ההסבר לחוק בגרסתו הראשונית נאמר כי החוק נועד לתת מענה לישובים הדרוזים והצ׳רקסים בלבד לאור המצב הביטחוני. אולם במהלך הדיון על הצעת החוק הוא שוכתב מחדש. חבר הכנסת אחמד טיבי הודיע כי יעתור לבג״ץ להחיל את החוק על כלל הבנייה הבלתי-חוקית באשר היא, והייעוץ המשפטי של הוועדה שינה את תוכן החוק מהקצה לקצה.

ועדת הכלכלה - דוד ביטן
צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

בתנועת רגבים זועמים על קידום החוק וקובעים כי מדובר בחוק מופקר ומסוכן לאין ערוך מחוק החשמל הקודם ונותן פרס לעברייני הבנייה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"אין לנו אלא להפנות לדבריו של ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו״ר האופוזיציה דאז כנגד חוק החשמל של ממשלת בנט-לפיד" כתבו ברגבים וציטטו: "יום שחור לציונות ולדמוקרטיה. ממשלת בנט-רעמ שברה היום עוד שיא אנטי-ציוני ואנטי-דמוקרטי, היא אישרה את חוק החשמל של רע״מ לחיבור עשרות אלפי מבנים לא-חוקיים לחשמל בכל היא מכשירה את השתלטות התנועת האיסלמית על הנגב והגליל״. ברגבים אומרים כי הדברים מדברים בעד עצמם.

Back to top button