פוליטי / מדיני

אושר בקריאה ראשונה: הפחתה ברגולציה על ייבוא ושיווק מוצרי חשמל

מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק מקורות אנרגיה. 15 חברי כנסת תמכו בהצעה, ללא מתנגדים או נמנעים, והיא תועבר לדיון בוועדת הכלכלה.

מוצע לקבוע כי יצרן או יבואן המבקשים לייבא, להעביר או לשווק מכשיר צורך אנרגיה מסוים יהיו רשאים לצרף מסמכים, כפי שיקבע שר האנרגיה והתשתיות, אשר מוכחים כי מכשיר כאמור רשום במרשם אירופי רשמי להיבטי אנרגיה של מכשירים צורכי אנרגיה, זאת במקום הצגת הצהרת התאמה לתקנות ולתקנים אירופיים או תעודת בדיקה ממעבדה מוסמכת הנדרשים כיום כתנאי לייבוא, להעברה או לשיווק.

עוד מוצע להסמיך את שר האנרגיה והתשתיות לקבוע סוגי מוצרים צורכי אנרגיה שיקבלו פטור מקבלת האישורים השונים המהווים תנאי לייבוא, להעברה או לשיווק, או שתיקבע לגביהם הקלה בתנאים לקבלת אישור כאמור.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "מטרת החוק המוצע היא להפחית את יוקר המחיה באמצעות הפחתת הרגולציה על יבוא מוצרי חשמל. במסגרת תיקון מס' 3 לחוק מקורות אנרגיה נקבע כי על יבואן או יצרן המבקש לייבא לישראל ולשווק בה מכשירי חשמל המופיעים בתוספת השלישית לחוק, לעמוד בדרישות חוקיות היבוא האירופיות לעניין דרישות הנצילות האנרגטית ודרישות הספק במצב המתנה. התיקון האמור הקל על היבואנים והיצרנים בכך שביטל את חובת הבדיקה הפיזית של המכשיר במעבדה מאושרת כדי לבחון את התאמתו לתקן הישראלי טרם היבוא.

הצעת חוק זו מבקשת לקבוע הקלה נוספת, בדרך של המצאת מסמך המוכיח כי המוצר כלול במרשם רשמי באירופה, וזאת חלף צירוף המסמכים שנדרש היבואן לצרף לפי החוק הקיים (Doc או תעודת בדיקה ממעבדה). כמו כן מוצע להסמיך את שר האנרגיה והתשתיות לתת הקלות נוספות לסוגי מכשירים אשר צריכת האנרגיה שלהם נמוכה, ולא תיגרם כתוצאה מכך פגיעה במשק האנרגיה".

דוד ביטן - דודי אמסלם - ועדת הכלכלה של הכנסת
ארכיון. צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

Back to top button