בריאותמבזקים

5 מאכלים שישפרו לכם את מצב הרוח

בתקופת המלחמה, רמת החרדה הסטרס והדיכאון בקרב האוכלוסיה עלתה והתעצמה. אחת הדרכים הטבעיות והקלות לשפר את מצב רוחינו היא לשנות את התזונה שלנו ולכלול מאכלים העשירים בחומרים מזינים שמשפיעים על הבריאות הנפשית.

ריכזנו עבורכם חמישה מאכלים שיכולים לעזור להעלות את מצב הרוח.

שוקולד (עדיף אגוזי לוז) – השוקולד מכיל טריפטופן, חומצה אמינית שהגוף משתמש בה לייצר סרוטונין, הורמון האושר והרוגע. בנוסף, השוקולד גם מכיל אנטי-אוקסידנטים שעשויים להפחית דלקות בגוף.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
שוקולד
צילום: pxhere

דגים עשירים באומגה 3 – דגים כמו סלמון, טונה וסרדינים עשירים בחומצות שומן בלתי רוויות מסוג אומגה-3 שנמצאו כבעלות השפעה חיובית על מצב הרוח ומפחיתות סיכון לדיכאון.

דג סלמון
צילום: pxhere

תות שדה – תות שדה עשיר בוויטמין C ובנוגדי חמצון שעשויים לעזור בהאטת תהליכי ההזדקנות והדלקות בגוף, תהליכים שקשורים לדיכאון.

תותים
צילום: pxhere

בוטנים – בוטנים הם מקור עשיר לסידן, מינרל שחסר בו עלול לגרום לתחושת עצבנות ודיכאון. בנוסף, הבוטנים מכילים טריפטופן המסייע בייצור הסרוטונין.

בוטנים
צילום: pxhere

שומשום – שומשום הוא מקור טוב למגנזיום. חוסר במינרל חיוני זה קשור לתחושות דיכאון ועצבנות. מגנזיום עוזר גם בוויסות רמות הסרוטונין בגוף.

שומשום
צילום: pxhere

תזונה עשירה במאכלים אלה, בשילוב עם אורח חיים בריא וספורט, יכולה לעזור לשפר את מצב הרוח ולתרום לבריאות הנפשית. זכרו שתזונה נכונה היא משמעותית אך לא תמיד מספיקה, ויש לפנות לעזרה מקצועית במקרים של דיכאון כבד.

Back to top button