מבזקיםמשפטי/פלילי

יקבל צו הרחקה מהעיר העתיקה והשכונות לה בשל "מידע רגיש" לגביו

יהודי המתגורר בירושלים קיבל הודעה כי בכוונת אלוף פיקוד העורף להוציא נגדו צו הגבלה מנהלי המרחיק אותו מהעיר העתיקה והשכונות הסמוכות לה בשל "מידע רגיש" לגביו, זאת בזמן שבימים האחרונים קוראים מאות ערבים מדי ערב קריאות הסתה נגד מדינת ישראל ובשבח ארגון הטרור חמאס בהר הבית. עו"ד עדי קידר מחוננו פנה לאלוף בדרישה לבטל את הצו: "תפיסתם השגויה של רשויות הביטחון ביחס לגזרת הר הבית כ"חבית חומר נפץ" לא יכולה להוות ערובה להפרת זכויות דרקונית כלפי אזרחים שומרי חוק".

עו"ד עדי קידר מארגון חוננו פנה במכתב לאלוף פיקוד העורף, רפי מילוא לאחר שזה הודיע ליהודי תושב ירושלים כי בכוונתו להוציא נגדו צו הגבלה מנהלי האוסר עליו לשהות בעיר העתיקה ובשכונות הסמוכות אליה וזאת בשל "מידע רגיש" עליו. ההודעה שנשלחה ליהודי מגיעה במקביל להפגנות המתרחשות מדי ערב בימים האחרונים בהר הבית ובהן מאות ערבים קוראים קריאות הסתה כנגד מדינת ישראל ובשבח ארגון הטרור חמאס.

עו"ד קידר מציין במכתבו כי הצו כנגד היהודי הוצא ללא כל ראיה כנגדו: "צוין בהודעה כי למרשי מיוחסת פעילות "פרובוקטיבית" בהר הבית וכן עידוד של אחרים לפעול כן. אינני יודע מהן ההגדרות של רשויות הביטחון ל"פרובוקציה". במדינה דמוקרטית שקידשה את חירויות הפרט, ובהן את חופש התנועה לא ניתן להשלים עם מצב שבו אזרח המדינה מוגבל מלצעוד ברחובה של עיר בצו מנהלי צבאי ללא שתוצג לו כל תשתית ראייתית ואף ללא שנטען כלפיו כי ביצע עבירה או לחילופין פעל באלימות כלשהי כלפי מאן דהו", כתב קידר.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

קידר פונה במכתבו לאלוף ומבקש לבטל את הצו המנהלי: "תפיסתם השגויה של רשויות הביטחון ביחס לגזרת הר הבית כ"חבית חומר נפץ" לא יכולה להוות ערובה להפרת זכויות דרקונית כלפי אזרחים שומרי חוק. הדברים מקבלים משנה תוקף נוכח התמונות המחרידות המגיעות מהר הבית בימים האחרונים ובהם המון מוסת של פורעים קורא קריאות תמיכה בארגון הטרור חמאס ובטבח המחריד של ה-7 באוקטובר. נוכח האמור המבוקש הוא להימנע מהוצאת צו, ולכל הפחות למסור מידע קונקרטי ביחס להגבלות הצפויות וכן ביחס למיוחס למרשי וזאת לצורך השמעת טענותיו באופן בהיר ומסודר".

פיגוע דקירה - זירת אירוע - חקירת משטרה - העיר העתיקה ירושלים
ארכיון. צילום: דוברות המשטרה

Back to top button