חדשות הארץמבזקים

"חיפה מהווה מודל לחיים משותפים בכל המזרח התיכון"

שגריר ארצות הברית בישראל, ג'ק לו, וראש עיריית חיפה, יונה יהב, נפגשו השבוע במלון "דן כרמל". לו, אשר נכנס לתפקידו בחודש נובמבר האחרון, בחר להגיע לחיפה כאחד מביקוריו הרשמיים הראשונים. במהלך ביקורו בעיר ביקר השגריר באוניברסיטת חיפה ובטכניון.

בפגישתם בירך השגריר את ראש העיר על חזרתו לתפקיד. יהב סקר בפני השגריר לו את מיצובה הגיאופוליטי של העיר חיפה, בהיותה בירת הצפון וסיפר בגאווה על הליך השיקום והפיתוח המאסיבי שעבר איזור העיר התחתית בתקופת כהונתו הקודמת.

השגריר לו הביע התעניינות רבה באופן שבו מתקיימים בחיפה במשך שנים רבות יחסי דו-קיום ושלום בין המגזרים וקבוצות האוכלוסייה השונות המגוררות בעיר. בתשובתו לשגריר הדגיש יהב, כי מזה למעלה ממאה שנה שורר בעיר דו קיום בין יהודים לערבים, והוסיף, כי ראש העיר הראשון של חיפה, חסן שוכרי, ביסס את תרבותה והווייתה הסובלנית של העיר, אשר נשמרה בחלוף כל השנים. .

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

השגריר לו ציין כי חיפה מהווה בעיניו מודל לחיים משותפים בכל רחבי המזרח התיכון, וכמעין מיקרוקוסמוס של החברה הישראלית, בה קיים ייצוג מלא של כלל התושבים. בסיום הפגישה העניק ראש העיר יהב לשגריר תבליט של העיר חיפה, עשוי מכסף, הכולל הקדשה אישית כהוקרה ולציפייה להמשך שיתוף פעולה במגוון נושאים.

יונה - יהב - ג'ק -לו -
צילום: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה
יונה - יהב - ג'ק -לו -
צילום: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה

Back to top button