מבזקיםמשפטי/פלילי

כתב אישום: תכננו לבצע פיגוע תופת גדול כנגד יהודים

פרקליטות המדינה הגישה לבית המשפט המחוזי בירושלים כתב אישום כנגד אמג'ד חלאילה (28), מחמוד זחאיקה (26), מחמד עבדאללה (49) וכן כתב אישום כנגד מחמד ג'עאפרה (22) לאחר שתכננו, כל אחד לפי חלקו, להוציא לפועל פיגוע בישראל מטעם ארגון המדינה האסלאמית ולהגר למדינה אחרת, לטובת אימונים ולחימה בשורות הארגון.

מכתב האישום שהוגש באמצעות עו"ד עפרי מלצר מפרקליטות מחוז ירושלים (פלילי) עולה כי לאחר שחלאילה, זחאיקה וג'עאפרה נשבעו אמונים למדא"ס, סביב החודשים אוגוסט-ספטמבר 2023 שוחחו חלאילה וזחאיקה ותכננו להצטרף לפעילי הארגון בסומליה שם יעברו אימונים צבאיים ולאחר מכן יצטרפו ללחימה. לאחר מספר מפגשים שכאלה, סביב חודש ספטמבר 2023, יזם חלאילה מפגש משולש יחד עם ג'עאפרה. השלושה נפגשו בסמוך למסגד ושוחחו על רעיונות הארגון, על הרצון לקדם פיגוע באופן וכן דנו בדרך המיטבית לביצוע "הג'רה" (הגירה).

על רקע המלחמה בעזה, השלושה תכננו לבצע פיגוע כנגד כוחות הביטחון באזור ג'בל מכבר, ארמון הנציב או תלפיות. במסגרת רצונם, חלאילה וזחאיקה ביקשו מג'עאפרה להתייעץ עם חבר בנוגע להכנת מטען נפץ, וחלאילה אף ניסה מספר פעמים לייצר אחד בעצמו. במקביל לתכנוני הפיגוע, החליטו הנאשמים וג'עאפרה להתרכז בקידום רעיון ה"הג'רה". לצורך כך, קיימו פגישות נספות ונערכו באמצעות הנפקת דרכונים והחבאת סכומי כסף בביתם. חלאילה פגש במסגרת עבודתו את עבדאללה, שהוא דרשן ידוע המטיף לרעיונות הארגון, והתוודע לכך שהוא תומך ותיק ומנוסה של הארגון, ושניתן להתייעץ עמו בנוגע לכך. עבדאללה אמר לחלאילה כי כל מוסלמי צריך לבצע ג'יהאד או בתוך ישראל או מחוצה לה, קרי לבצע הג'רה, והשניים המשיכו לאחר מכן בקשר טלפוני. כשבוע לאחר מכן, נסע חלאילה לביתו של עבדאללה, שם שוחחו השניים על ההג'רה ועל הארגון. בהמשך, הצטרף גם זחאיקה למפגשים. עבדאללה הנחה את השניים מהי הדרך הטובה ביותר לבצע הג'רה וכן לרכוש טלפונים מיושנים, להם קשה יותר לצותת, כדי שאלו ישמשו אותם לדבר ביניהם בעניין זה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בסוף ינואר 2024, שוחחו חלאילה וזחאיקה על כך שאינם מרוצים מחוסר ההתקדמות בתכנון, ולכן הציע זחאיקה לבצע פיגוע תופת גדול כנגד יהודים מטעם הארגון, עם שני מתווים אפשריים. המתווה הראשון הוא פיגוע מטען באצטדיון "טדי" במלחה, אליו יבריחו השניים מטען מהסוג אותו ניסה להכין זחאיקה בעבר, כאשר זחאיקה עבד בעבר במקום כסדרן ומכיר את הכניסות והיציאות למקום. התכנון היה לפגוע באוהדי בית"ר בזמן הבקעת שער בו נוצר רעש, וזאת מאחר שאוהדי בית"ר נתפסו בעיני הנאשמים כקיצוניים וכן מאחר שזחאיקה שמע אותם מקללים את הנביא מחמד במהלך משחקים בהם נכח כסדרן. המתווה השני שהציע זחאיקה הוא פיגוע מטען כנגד כוחות המשטרה בג'בל מכבר, כאשר זחאיקה גר בסמוך והבחין כי בכל פעם שמתבצעת בכפר הריסת בתים או מעצר, מגיעים למקום מספר גדול של כוחות ורכבי משטרה.

כתבי האישום מייחסים לכלל הנאשמים עבירה של חברות בארגון טרור. כמו כן, לחלאילה וזחאיקה מיוחסות גם עבירות של הכנה למעשה טרור של רצח בנסיבות מחמירות, ניסיון פעולה בנשק למטרות טרור, קשירת קשר לאימונים או הדרכה למטרות טרור; לעבדאללה מיוחסת עבירת ניסיון לשידול לאימונים או הדרכה למטרות טרור; לג'עאפרה מיוחסת בנוסף עבירה של קשר למעשה טרור של רצח בנסיבות מחמירות. הפרקליטות ביקשה מבית המשפט להאריך את מעצרם של הנאשמים עד לתום ההליכים.

Loader Loading...
EAD Logo Taking too long?

Reload Reload document
| Open Open in new tab
Loader Loading...
EAD Logo Taking too long?

Reload Reload document
| Open Open in new tab

Back to top button