מבזקיםמומלצים

האם חדשנות אקלים יכולה להוות מנוע צמיחה למשק הישראלי?

כנס סיכום "COP 28 – הדרך ל-COP 29 בבאקו" התקיים היום (חמישי) במשרד החוץ, בשיתוף המשרד להגנת הסביבה, זאת במטרה לרכז תובנות עבר ולקחים להמשך. הכנס התקיים בהשתתפות מומחים ובכירים ממשרדי הממשלה, המגזר העסקי והחברה האזרחית.

בנוסף, עלו לדיון נושאי עמידת ישראל ביעדי האקלים שהציבה לעצמה בשנים האחרונות וכיצד חדשנות אקלים יכולה להיות מנוע צמיחה למשק הישראלי. ג'יי טינדל, ראש מנהלת הסביבה ב-OECD, הייתה הדוברת המרכזית בכנס והציגה ממטה הארגון בפריס את פעילות הארגון במאבק במשבר האקלים ובדרכים בהן עובד הארגון עם מדינות על מנת לסייע להן לעמוד ביעדי האקלים.

יעל רביע-צדוק, ראש אגף כלכלה במשרד החוץ הדגישה בדבריה את שלושת היעדים של דיפלומטית האקלים של משרד החוץ: להביא לישראל ידע מהעולם, לחזק את מעמדה הבינלאומי והאזורי של ישראל וחדשנות אקלים כמנוע צמיחה למשק. "ביכולתנו לבסס את מעמדה הבינ"ל של ישראל כמעבדה של חדשנות אקלים, כמנוע צמיחה למשק הישראלי דרך פיתוח שווקים והזדמנויות כלכליות במענה לאתגרים כמו תפיסה וקיבוע פחמן, בטחון מים, בטחון אנרגיה, בטחון מזון ותחליפי חלבון מן החי, אתגרי בריאות, הטמעת טכנולוגיות במרחב העירוני ועוד".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
כנס סיכום "COP 28 – הדרך ל-COP 29 בבאקו"
צילום: משרד החוץ
כנס סיכום "COP 28 – הדרך ל-COP 29 בבאקו"
צילום: משרד החוץ

חדשנות אקלים יכולה לעזור בהתמודדות עם שינוי האקלים וההתחממות הגלובלית. חדשנות טכנולוגית יכולה לסייע בפיתוח טכנולוגיות חלופיות לדלקים מזהמים, שיטות יעילות יותר לייצור אנרגיה מתחדשת, ופתרונות להפחתת פליטת גזי חממה.

בנוסף, טכנולוגיות אקלימיות חדשות יוכלו ליצור כלכלה עתידית: פיתוח טכנולוגיות ירוקות ופתרונות חדשניים לאתגרי האקלים יכולים ליצור הזדמנויות עסקיות חדשות, תעסוקה ירוקה וצמיחה כלכלית בת-קיימא, פתרונות חדשניים יכולים לעזור בחיסכון במשאבים כמו מים, אנרגיה וחומרי גלם, מה שיקטין את הלחץ על הסביבה.

Back to top button