חדשות הארץמבזקים

צוותי עבודה התכנסו ליישום המלצות הוועדה להקמת משמר לאומי

היום (חמישי), התכנסו במכללה הלאומית לשוטרים שישה צוותי עבודה שהוקמו מיד עם הגשת דו"ח המלצות הוועדה להקמת המשמר הלאומי בישראל, בראשות סמפכ"ל המשטרה, ניצב אבשלום פלד, רמ"ט השר לבטחון לאומי, חנמאל דורפמן, סמנכ"לית בכירה במשרד לביטחון לאומי, מירי שמואלי, ר' אגף התכנון, ניצב יוסי רופא, ס' מ' מג"ב, תת ניצב נחשון נגלר, ס׳ ר׳ אגף התכנון תנ״צ אלונה קורנפלד ומשתתפים נוספים ממגוון תחומי העיסוק במשרד לביטחון לאומי, במשטרת ישראל ובמג"ב.

משתתפי הכנס עסקו ביישום המלצות הוועדה להקמת המשמר הלאומי תוך התייחסות למבנה הארגוני ותקינת כוח האדם, אמצעים, הצטיידות, כלי רכב, טכנולוגיה, איוש כוח האדם ושכר, תכנון ופריסה, תפיסת הפעלה, הדרכה והכשרה.

כאמור, משמר הגבול נבחר להיות המשמר הלאומי של מדינת ישראל כחיל הלוחם של משטרת ישראל ובכפיפות למשרד לביטחון לאומי.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הקמת המשמר הלאומי הינה מחייבת המציאות לאור האירועים שמדינת ישראל חוותה בשנים האחרונות בגזרות הבט"פ. ב"שומר חומות" וב"חרבות ברזל" משמר הגבול הוכיח עצמו כחיל בעל לוחמים מקצועיים וערכיים והחטיבה הטקטית של מג"ב היוותה שובר השוויון באירועים השונים. על כן, כחלק מהמלצות הוועדה יוקמו חטיבות טקטיות נוספות במג"ב בהתאם לתכנית להפיכת משמר הגבול למשמר הלאומי של מדינת ישראל.

במהלך הכנס, כל צוות הציג את עבודת המטה שביצעו על מנת להפוך את המלצות הוועדה מתיאוריה לפרקטיקה תוך התייחסות לכלל השיקולים הנדרשים על מנת להפוך את מג"ב למשמר הלאומי תוך התעצמות, שדרוג המערכים הקיימים ובניית מערכים נוספים.

סמפכ"ל המשטרה, ניצב אבשלום פלד אמר: "המשרד לבטחון לאומי, משטרת ישראל ומשמר הגבול משקיעים את מירב המשאבים להקמת המשמר הלאומי. עבודת צוותי יישום המלצות הוועדה להקמת המשמר הלאומי היא השלב המהותי בו אנו עוברים מתיאוריה לפרקטיקה.״

״כשאנו מסתכלים על אירועי ה 7.10 ובוחנים את פעילותה של משטרת ישראל, השוטרים לחמו בחזית המתקפה. לוחמי החטיבה הטקטית של מג"ב וכלל לוחמי משמר הגבול ושוטרי משטרת ישראל בדרום הארץ בלמו את מתקפת הטרור ואנו מבינים שאילו החטיבות הטקטיות שאנו מקימים היום היו קיימות, המצב היה נראה אחרת לגמרי.״ הוסיף.

אנו בעיצומה של הקמת שתי החטיבות הטקטיות הראשונות בצפון ובדרום כחלק מהפיכת משמר הגבול למשמר הלאומי. ויש לפנינו עוד דרך משמעותית בהקמת החטיבות הנוספות והמערכים הנוספים במשמר. כולנו פועלים יחד כשלנגד עינינו עומד דבר אחד בלבד- ביטחון אזרחי ישראל." אמר לסיום.

סמנכ"לית בכירה את"ב, הגברת מירי שמואלי, ציינה: ״התוצרים המקצועיים שהוצגו לנו היום על ידי אגפיה השונים, המגוונים והמקצועיים של משטרת ישראל יאפשרו את הבסיס האיתן הנדרש להקמת המשמר הלאומי באופן שיחזק את מערך הביטחון הלאומי. המשרד לביטחון לאומי ימשיך ויפעל בשילוב זרועות מול משטרת ישראל לספק את כלל הצרכים הנדרשים להקמה מהירה של המשמר הלאומי למען ביטחונם של אזרחי ישראל.

״האתגרים מרובים אבל כולנו בשותפות אמיתית, בעת הזאת במיוחד, מגויסים למימוש חזון המשמר הלאומי והפיכתו מהלכה למעשה״. הוסיפה.

ר׳ אגף התכנון ניצב יוסי רופא ציין: "אגף התכנון שם לו ליעד מרכזי את תכנון ויישום הקמת המשמר הלאומי. הקמת המשמר הלאומי הוא צו השעה דווקא לאור אירועי ה-7 באוקטובר, ומהווה חיזוק משמעותי ליכולותיה של משטרת ישראל והמענה המבצעי שלה בתרחישי קיצון. צוותי העבודה ליישום התכנית הינם פסיפס משמעותי של תובנות ליצירת השלם – המשמר הלאומי.״

״אין לי ספק שמדובר במהלך היסטורי למען ביצור ביטחונם של אזרחי ישראל." הוסיף.

כנס עבודה - משמר לאומי
צילום: דוברות המשטרה, דוברות המשרד לביטחון לאומי
כנס עבודה - משמר לאומי
צילום: דוברות המשטרה, דוברות המשרד לביטחון לאומי
כנס עבודה - משמר לאומי
צילום: דוברות המשטרה, דוברות המשרד לביטחון לאומי
כנס עבודה - משמר לאומי
צילום: דוברות המשטרה, דוברות המשרד לביטחון לאומי
כנס עבודה - משמר לאומי
צילום: דוברות המשטרה, דוברות המשרד לביטחון לאומי

Back to top button