מבזקיםפוליטי / מדיני

בן גביר תקף את נתניהו בתום ישיבת הקבינט: "הומניטרי רק תמורת הומניטרי"

היום ה-182 למלחמה: על רקע הלחץ האמריקני הכבד להגברת הסיוע ההומניטרי לרצועת עזה התכנס הלילה (שישי) הקבינט המדיני ביטחוני והסמיך את ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון יואב גלנט והשר גנץ לפעול בצעדים מיידים שיגבירו את הסיוע ההומניטרי לאוכלוסייה האזרחית ברצועת עזה. החלטה אשר עוררה זעם רב מצידו של חבר הקבינט המדיני-בטחוני, השר איתמר בן גביר שתקף את הממשלה.

הקבינט המדיני - ביטחוני - ביבי נתניהו - לשכת ראש הממשלה
סטילס: עמוס בן גרשום /לע"מ

בתום ישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני לשכת ראש הממשלה פרסמה הודעה ובה נמסר כי "הקבינט הסמיך את רה״מ, שר הביטחון והשר גנץ לנקוט בצעדים מיידיים שיגבירו את הסיוע ההומניטרי לאוכלוסייה האזרחית ברצועת עזה."

עוד ציינו בלשכת רה"מ כי "סיוע מוגבר זה ימנע משבר הומניטרי והוא הכרחי להבטחת המשך הלחימה ולהשגת יעדי המלחמה. לאור זאת, ישראל תאפשר אספקה זמנית של סיוע הומניטרי דרך אשדוד ומחסום ארז והגברת הסיוע הירדני דרך כרם שלום."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בנוסף, בעקבות המתיחות מול איראן על רקע חיסולם של שבעה מאנשי משמרות המהפכה בתקיפה בסוריה שיוחסה לישראל, נמסר כי "צה״ל נערך לכל התפתחות מול איראן, הן בהגנת העורף והן בהתקפה."

בלשכת השר בן גביר הגיבו כאמור להחלטת הקבינט המדיני-ביטחוני ואמרו: "לא התקיימה הצבעה הערב בקבינט על הסמכת השרים גלנט וגנץ על הגברת הסיוע ההומניטרי לרצועת עזה וההודעה שפורסמה בנושא מטעם לשכת ראש הממשלה – אינה נכונה. השר בן גביר ונוספים התנגדו להצעה ויש להצטער על כך שרה"מ נמנע מלהביא זאת להצבעה."

השר בן גביר הוסיף כי "הדרך הנכונה להחזיר את החטופים שלנו היא להפסיק את הכנסת הסיוע לעזה, ולהתנות תנאי – הומניטרי רק תמורת הומניטרי. חבל שבמקום להיכנס לרפיח, יש מי שמעדיף לעסוק בהכנסת ציוד לעזה שמגיע היישר לידי חמאס. חייבים להיכנס לרפיח עכשיו!".

בנימין נתניהו - איתמר בן גביר
ארכיון. צילום: דוברות הכנסת – נועם מושקוביץ'

Back to top button