חדשות חוץמבזקים

שגרירת קטאר באו״ם: "יש עסקה על השולחן, הימים הקרובים קריטיים"

משלחת של משפחות החטופים לניו יורק נפגשה עם שגרירת קטאר באו״ם, עליאא בנת אחמד אאל ת'אני, ואמרה כי יש עסקה רלוונטית על השולחן ושהימים הקרובים הם קריטיים.

היא הוסיפה כי לקראת השנה האזרחית החדשה ישראל וחמאס כבר הסכימו על עסקה שהונחה על השולחן והייתה אמורה ״לשחרר את החטופים, להביא להפסקת הלחימה ולהציל חיים של רבים״, אך לדבריה העסקה נפלה בעקבות פעולה צבאית מפתיעה של צה"ל שהורידה את העסקה מהשולחן. לדברי השגרירה הקטארית, שהיא גם בת משפחה קרובה של האמיר הקטארי, האירוע הנ"ל היה “מצער מאד לכולם" אבל המסר הועבר לישראל שהוזהרה שלא לסקל כך עסקאות.

עוד הוסיפה כי חמאס אכן הקשיח עמדות, אך המתווכת הקטארית משוכנעת כי הסכם נמצא בהישג יד ושהימים הקרובים, ימיו האחרונים של הרמדאן, הם "קריטיים".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
שגרירת קטאר באו"ם, עליאא בנת אחמד אל-ת'אני
שגרירת קטאר באו"ם, עליאא בנת אחמד אל-ת'אני. צילום: רשת X

אאל תאני התייחסה לגם למתווכת השנייה ארצות הברית וציינה כי היא "גורם מפתח חשוב ביותר" ומסייעת גם להפעיל לחץ על ממשלת ישראל. היא שבה והאיצה בבני משפחות החטופים להפעיל לחץ על נתניהו: ״אם נגיע להסכם, זה בזכותכם, בזכות הלחץ שאתם מפעילים על הממשלה שלכם. זה הדבר הכי מועיל שאתם יכולים לעשות כדי לזרז את השבת האהובים שלכם", אמרה.

השגרירה הקטארית חזרה פעם אחר פעם על כך שקטאר שמה את כל כובד משקלה על חמאס בדרכיה שלה, עליהן אינה יכולה לפרט וכשנשאלה מדוע קטאר מאפשרת לבכירי חמאס לנוע ללא הגבלה, התחמקה גם ממתן תשובה לשאלה זאת באמתלה של ״אנחנו לא רוצים לחבל בעסקה. אנחנו באמת עושים הכל. תהיו בטוחים בזה!״
עוד הבטיחה לבדוק אופציה של מתן רשימה של החטופים ומצבם, וגם לבדוק מדוע לא ישראל לא קיבלה אישור לקבלת משלוח התרופות לחטופים.

בפגישה השתתפו נציגי משפחות החטופים: נאוטרה, חן, שתיווי, שם-טוב (רובן), ליפשיץ, מירן (לביא) ושרעבי.

בבוקר משפחות החטופים הפגינו עם פעילי המטה בניו יורק מול הקונסוליה הקטארית וקראו לשחרורם של כל 134 החטופים מהשבי. המפגינים דרשו ממנהיגי קטאר להפעיל יותר לחץ על חמאס ולהפסיק מיד את "מקלט המלכים" שבכירי חמאס מקבלים בקטאר. "לא יכול להיות שבכירי חמאס מקבלים מקלט של בני אצולה בזמן שבני עמם ובנינו שלנו חיים ברעב ומוחזקים בשבי בתנאים קשים. אנחנו קוראים לקטאר, למען שני העמים – לחצו על חמאס לעסקה!", כך אמר יהונתן דקל-חן אביו של החטוף שגיא דקל חן, שלאחרונה נולדה לו בת בעודו בשבי.

קרובת משפחתה של החטופה כרמל גת, מאיה רומן, אמרה בהפגנה כי "אני יודעת שמנהיגי קטאר אינם מקבלים את האלימות המינית הקשה שסופגות החטופות בשבי. אונס מנוגד לערכי האסלאם. אני קוראת לכם מפה – תעצרו את הטירוף, תחזירו את הבנות שלנו, תצילו אותן".

Back to top button