מבזקיםפוליטי / מדיני

השר לשעבר חושף: "יש לנו קשרים בסוריה, בלבנון ובעיראק" – צפו בראיון

שר התקשורת לשעבר איוב קרא הגיע היום (שבת) לאירוע "שבתרבות" בבאר שבע והתייחס בהרחבה לטבח שביצעו מחבלי חמאס-דאעש ב-7 באוקטובר. לדבריו אם היה רמטכ"ל ביום הטבח, היה מכריז על מדינת ישראל כ"שטח צבאי סגור" ומטהר את המדינה עד שהיא "חוזרת לשפיות" כלשונו.

איוב קרא
צילום: עיריית באר שבע

עוד סיפר קרא כי הוא מבקר מעת לעת במדינות שלישראל אין עמם קשרים דיפלומטיים או יחסי ידידות במטרה לקדם את האינטרסים של מדינת ישראל. "עד ה-7 באוקטובר כמעט היה חתום הסכם עם סעודיה, מאוריטניה ועומאן – כמעט היה מוכן. אני יושב בדובאי מאז שעזבתי את הממשלה, למרות הסכנה אני לא עושה חשבון, והיה כבר בהכנה כל העסק, עם ביידן, עם כל האמריקאים… והם הרגישו בזה כנראה האיראנים ורצו לעצור את זה ואז עשו מה שעשו. לדעתי זו הסיבה המרכזית סביב זה. אני מעריך שלמרות כל הפסימיות, שאם תקרה מלחמה ראשונה ינתקו קשרים איתנו, אז עד עכשיו ברוך השם הכל עומד במקומו. גם האמירתים גם הבחריינים, גם ירדן גם מצרים, למרות הלחץ ויש לחץ לעצור את כל הקשר הדיפלומטי עם ישראל הם ממשיכים. אנחנו ממשיכים לעבוד על כיוונים אחרים". אמר קרא.

איוב קרא
צילום: עיריית באר שבע

עוד חשף בראיון כי "אני מדבר עם שר הביטחון, עם כולם בדברים שאני עושה. אם יכפו עלינו מלחמה אנחנו לא נהיה לבד. אני יכול להגיד לך פה בסקופ ישיר שיש לנו קשר גם בסוריה גם בעיראק גם בלבנון ואם לא היה הקשר הזה וחיזבאללה לא היה עליו לחץ, מתוך לבנון, מתוך סוריה, מתוך עיראק, אולי הסיפור היה כבר אחרת בצפון. אני שמח שזה מרתיע אותם שיש הרבה כוחות, עדות, דתות שהם רוצים קשר עם ישראל. והיו שיחות הלילה אפילו עם גורמים אמריקאים ומי שכיוונתי אותם עם מי לדבר".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

צפו בראיון המלא מתוך "שבתרבות" בבאר שבע:

צילום: עיריית באר שבע

Back to top button