מבזקיםצבא וביטחון

הותר לפרסום: קצין ושלושה לוחמים נפלו בהיתקלות עם מחבלים ברצועת עזה

דובר צה"ל התיר לפרסום את שמותיהם של ארבעה לוחמי צה"ל שנפלו אתמול (שבת) בצהריים במהלך היתקלות עם מחבלי חמאס באזור חאן יונס שבדרום רצועת עזה.

הלוחמים הם: סרן עידו ברוך בן 21 מתל מונד, מפקד צוות בביה"ס לקומנדו ביחידת אגוז, סמל אמיתי אבן שושן, בן 20 מעזריאל, לוחם בהכשרה בעוצבת הקומנדו, סמל ריף הרוש, בן 20 מקיבוץ רמת דוד, לוחם בהכשרה בעוצבת הקומנדו וסמל עילאי צעיר, בן 20 מקידר, לוחם בהכשרה בעוצבת הקומנדו. מאז החלה המלחמה לפני חצי שנה בדיוק נפלו ברצועת עזה 604 חיילים וחיילות, 260 מהם מאז שהחל התמרון הקרקעי.

מבירור של פרטי האירוע עולה כי המקרה התרחש באזור הציר הלוגיסטי שבין שכונת העבאסנים לקרארה בדרום רצועת עזה, המשמש לכניסת כוחות אוגדה 98. במהלך פטרול של כוח חי"ר מבית הספר לקומנדו, התפתח קרב עם מחבלים שירו מטווח קצר לעבר החיילים. בקרב זה נהרג לפחות מחבל אחד.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

כשהכוח התקרב לפיר המנהרה, זיהה מטען גדול ומטולי RPG, והבין שמדובר בפיגוע משיכה. לכן, נסוג על עקבותיו וקירב טנקים מחטיבה 7 לאזור. בשלב זה, חוליית מחבלים ירתה רקטת RPG על הטנק, אך לא גרמה לנזק. הטנק השיב אש והחוליה חוסלה.

מפקד אוגדה 98, תת-אלוף דן גולדפוס, ומפקד חטיבה 7, אלוף-משנה אלעד צורי, הגיעו לזירה ופיקדו על הכוחות שעסקו בפינוי הנפגעים. שלושה לוחמים נהרגו במקום, ולוחם רביעי מת מפצעיו בהמשך. לא היו נפגעים נוספים בתקרית זו.

חללי צה"ל
צילום: דובר צה"ל
הי

Back to top button