בידורמבזקים

חצי שנה למלחמה: גלי צה"ל קיימו משדר מיוחד סמוך לאתר ההנצחה ברעים

במלאת חצי שנה למלחמה שודר היום (ראשון) יומן הבוקר של גלי צה"ל, סמוך לאתר ההנצחה לנרצחי מסיבת הנובה ברעים במקום ובשעה שבה הותקפה ישראל ב-7.10.

בעמדת השידור ביער רעים התארחו ג'ודי אפרימי, אמו של סרן במיל' רון אפרימי שנפל בעזה; אורין גנץ, אמה של עדן זכריה ז"ל שנחטפה מהמסיבה, נרצחה בשבי החמאס וגופתה חולצה ע"י צה"ל, ועילי דוד, אחיו של אביתר דוד שנחטף מהמסיבה: "אני יודע שאחי מתעסק בלשרוד. ברור לי שהוא עושה הכל בשביל להישאר חיוני ולהתמלא בתקווה. גם אנחנו. דווקא לשמוע את החטופים שחזרו ואני אומר יותר ממאה הצלחנו להחזיר, יש בי תקווה, כל הזמן מדמיין אותו חוזר, הוא כוכב הצפון שלי״.

במשדר שודרה כתבתו של שי ישראל שחזר עם החטוף ששוחרר, ג'ימי פאצ'קו, למקום שבו נחטף בקיבוץ ניר עוז. ג'ימי, בן 34, הוא עובר זר מהפיליפינים שנחטף בשבת השחורה. במסגרת הפרויקט, שישודר בשני חלקים, הוא חזר לקיבוץ ניר עוז ונפגש לראשונה עם שתי חטופות משוחררות ששהו עימו בשבי: תמי מצגר וילנה טרופנוב. "לנו יש פטור משבי", סיפרה ילנה, "לא לוקחים אותנו פעם שניה, כבר היינו ראינו, מספיק, מיצינו". ג'ימי ביקר לראשונה גם בבתיהם הנטושים של ירדן ביבס ועופר קלדרון, איתם הוחזק בשבי.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

במשדר שודרה גם כתבתו של גל ג'רסי, שהיה במוצב נחל עוז עם שלושה אבות שבניהם נפלו ב-7.10 באותו הטנק. הטנק של צוות פרץ: שי, אביו של סמל תומר לייבוביץ' מת״א, שנפל בשבת השחורה; רובי, אביו של סמל איתי חן מנתניה, חלל צה"ל שמוחזק בעזה ודורון, אביו של סרן דניאל פרץ מיד בנימין, גם הוא חלל צה"ל שמוחזק ברצועה. טנק אחד שמספר סיפור גדול יותר על היום ההוא ועל מה שישראל עברה מאז: "כמו שמשפחה לא בוחרים, אבל הבנו שעכשיו אנחנו משפחה חזקה לנצח", כך הם מספרים, "אחד בשביל כולם וכולם בשביל אחד. כמו שבטנק הם נלחמו".

"בוקר טוב ישראל" פתחה את יום השידורים המיוחד לציון חצי שנה למלחמה , במהלכו ספי עובדיה ויניר קוזין ישדרו משדרות, אמיר איבגי עם יומן הצהריים מבי"ח סורוקה, יעל דן מקריית שמונה וטלי ליפקין-שחק תשדר מכיכר החטופים.

שידור ״בוקר טוב ישראל״, בגלי צה״ל מאתר ההנצחה לנרצחי מסיבת הנובה ברעים. צילום: גלי צה״ל.
שידור אתר ההנצחה לנרצחי מסיבת הנובה ברעים. צילום: גלי צה״ל

Back to top button