חדשות הארץמבזקים

ראש מועצת שומרון: התרענו מפני פיגועי ירי בשל פתיחת המחסומים

בעקבות פיגוע הירי הבוקר (ראשון) בבכביש 55 בשומרון אמר ראש המועצה יוסי דגן: "פיגוע בכביש ראשי במקום מרכזי במדינת ישראל, זה לא דבר שאמור לקרות. אנחנו מתריעים וזועקים מזה זמן – לסגור את המחסומים הביטחוניים".

לטענת דגן: "האירוע הזה החל בפיגוע בו נפצעו שני אנשים, והוא עדיין מתרחש. יש עדיין מרדף, יש עדיין חילופי אש. אנחנו לא יכולים לסמוך על ניסים. אי אפשר שוב ושוב ללוות פצועים, זה לא הגיוני. אנו מצפים ממשלת ישראל, ראש הממשלה, שר הביטחון, חברי הקבינט, הרמטכ"ל ומפקד הפיקוד לתת הנחיה ברורה לסגור באופן מידי את כל המחסומים הביטחוניים. להמשיך ולהגביר את הפעילות ההתקפית נגד הרשות הפלסטינית".

דגן האשים את הרשות הפלסטינית כמי שעומדת מאחורי גל הפיגועים: הרש"פ יחד במלחמה הזו עם החמאס נגדנו כתף לכתף. אנחנו בהתיישבות עומדים יחד במערכה הזו על קיומה של מדינת ישראל. אנו מצפים מהממשלה להפוך את הדיסקט, להחזיר את המחסומים הביטחוניים בצורה מלאה, ולתת מכה ניצחת לרשות הפלסטינים ולחבריהם המחבלים מהחמאס. אנחנו כאן כדי לנצח, לא נישבר לעולם".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ראש מועצת קרני שומרון יונתן קוזניץ אמר: "הכתובת הייתה על הקיר. לפני שבועיים זעקנו על פתיחת המחסומים, ושבוע שעבר בדיוק דיברנו על המקום הזה, נקודה קריטית שבה קרה הפיגוע. אנו דורשים לסגור תנועה פלסטינית, להקשות עליהם את התנועה פה ולהחזיר את הביטחון באזור".

שמוליק מהיישוב קרני שומרון שניצל מהפיגוע סיפר: "אני גר פה 19 שנה. הייתי בדרך הביתה בשעה 10 ורבע פתאום נעצר אוטו בנתיב הנגדי. ראיתי שמשהו לא בסדר, ראיתי שהוא מוציא M 16 ויורה עליי בסביבות 13 – 14 כדורים. התכופפתי תוך כדי נסיעה, עצרתי וראיתי וראיתי שהוא מחליף מחסנית, והתחלתי לרוץ לכיוון שלו. הוא ראה שאני רץ אחריו, והשאיר את האוטו שלו דלוק, עם טלפון באוטו, והתחיל לברוח לכיוון קלקיליה. אני יכול לציין שלפני הייתה ניידות משטרה שגם עליה הוא ירה, הניידת לא בחרה לעצור, אני עצרתי והמשכתי לרוץ אחריו. מנעתי אסון שיכול היה להיות יותר גדול".

בתוך כך המרדף אחר המחבל עדיין בעיצומו. כוחות צה"ל ושב"כ הצליחו לאתר את רכבו של המחבל הנמלט וכלי הרכב הוגדר מכונית תןפת ולמקום הוזעקו חבלנים על מנת לנטרל את אמצעי הלחימה שנתפסו במכונית.

פיגוע - ירי - שומרון
צילום: נועם חדי
צילום: נועם חדי

Back to top button