בריאותמבזקים

הנשיא הרצוג בשדרות: למרות החששות חוזרים לשגרת חיים

נשיא המדינה יצחק הרצוג השתתף היום (רביעי) בפתיחה המחודשת של מרכז ״עזרה למרפא״ בעיר שדרות וכלל הדרום. ארוע הפתיחה נערך בהנחיית העיתונאי אלמוג בוקר ומנהלת המרכז אורנה דותן, ונכחו בה משפחות שכולות, ראש אגודת ״עזרה למרפא״ הרב אלימלך פירר, ראש עיריית שדרות אלון דוידי ומפקד מחוז דרום ניצב אמיר כהן. בשל השלכות המלחמה המרכז היה סגור כחמישה חודשים, ופתיחתו מהווה נקודת ציון בשיקום מחדש של העיר שדרות.

הנשיא ורעייתו נפגשו עם המשפחות של עדי ברוך ז״ל ושל מור שקורי ז״ל. עדי, נהרגה מפגיעת רקטה שנפלה בפתח המרכז. ומור, היא שוטרת שנפלה לאחר קרב גבורה בתחנת המשטרה בשדרות בשביעי באוקטובר.

לאחר המפגש נאם הנשיא הרצוג בפתיחה המחודשת ואמר: ״הגדולה של הפרויקט הזה היא העובדה שיש חיבור עמוק בין גוף לנפש, ואנחנו עם ישראל מתמודדים עם אתגר עצום מאוד גם בגוף וגם בנפש. האויב בא עלינו לכלותינו והתשובה שאנחנו נותנים לו מעבר לכוח האדיר של צה״ל, הבנות והבנים שלנו שלחמו ולוחמים והקריבו דור באמת מופלא של צעירים ישראלים, אזרחים ישראלים שהתגייסו למערכה הכבדה".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הנשיא הדגיש: "התשובה שאנחנו נותנים למי שבא לירות כאן, לטבוח כאן בדשא זה חנוכת המקום הזה, המקום היפיפה הזה המדהים ביכולותיו, מקום שמהווה דוגמא ומופת לחיים משותפים של כל אזרחי ישראל בכל האמונות, הדתות ואורחות החיים. אני חושב שההנצחות שנקבעו כאן לזכרן של שתי הנשים שנהרגו כאן, עדי ומור, יהוו אות ומופת לנו בסיפור כולו, ואות ומופת לתושבי שדרות שחזרו הביתה ולאט לאט חוזרים לשגרת חיים למרות החרדות והחששות".

הנשיא חתם את דבריו ואמר: "אני בא לכאן בשם העם כולו לחזק את שדרות, ואת תושביה ולומר להם- אתם תל חי של הדור הזה, ומי יתן והעיר תעלה ותפרח ותצמח ותתחזק, וכל האזור כולו ישוב לתקומה מלאה וחיים מלאים בשקט ושלווה. תודה רבה לכולכם ומי יתן והמקום הזה יתן את השירות הטוב ביותר".

נשיא - הרצוג - ״עזרה למרפא״ - הרב פירר - שדרות
צילום: קובי גדעון/ לע״מ
נשיא - הרצוג -  ״עזרה למרפא״ - הרב פירר - שדרות
צילום: קובי גדעון/ לע״מ
נשיא - הרצוג -  ״עזרה למרפא״ - הרב פירר - שדרות
צילום: קובי גדעון/ לע״מ

Back to top button