איראןמבזקים

על רקע תופי המלחמה: דיווחים שקריים ואיומים הדדיים בין איראן לישראל

כלי תקשורת באיראן מדווחים הלילה (חמישי) כי טהרן דחתה את הצעת התיווך של טורקיה במטרה למנוע עימות צבאי בין איראן לישראל. כמו כן, בשעות האחרונות מתרבים הדיווחים ברשתות החברתיות בשתי המדינות על תקיפה קרובה והלוחמה הפסיכולוגית בין הצדדים שוברת שיאים, הכל במטרה לגרום לפאניקה וכאוס בקרב האזרחים.

צילום: סוכנויות הידיעות האיראניות / משמרות המהפכה

בהודעה שפורסמה בערוץ הטלגרם הרשמי של משמרות המהפכה נכתב: "לפני מספר שעות פורסמו ידיעות על ההתפתחויות באזור בכמה כלי תקשורת לא רשמיים ולעיתים רשמיים של ארצנו, שהם בעצם או שקריים או לא אומרים את כל האמת ובעיקר יש בהם היבט של פחד וחשש. המפרסמים של הידיעה הזו מנסים למשוך קהל במרחב הזה או שנפלו בפח של פעולות פסיכולוגיות של המשטר הציוני. אחת הטקטיקות של המוסד היא פעולות פסיכולוגיות תקשורתיות, ערב התגובה האפשרית של איראן לטעות הישראלית בתקיפת הקונסוליה האיראנית בסוריה, הפצת החדשות המזויפות הגיעה לשיאה."

גם בישראל הדיווחים לא עוצרים לרגע ובשעה האחרונה פורסמו לא מעט ידיעות שמתבררות כשגויות. למשל באחד הדיווחים, פורסם לכאורה על ידי רויטרס ציטוט של סוכנות הידיעות האיראנית "מאהר" כי המרחב האווירי באיראן נסגר לתנועה בשל תמרונים צבאיים. בבדיקה מול סוכנויות הידיעות מהר ורויטרס הדיווח הזה לא פורסם בכלי התקשרות הללו.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
שמי איראן
שמי איראן – תמונה עדכנית מאפליקציית Radarflight

בישראל לא מזלזלים באיומים והכוננות בשיאה הן בהגנה והן בהתקפה. ישראל הצהירה כבר שתגיב בעוצמה רבה אם איראן תתקוף בשטחנו.

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן אמר כי "איראן מאיימת לפתוח במתקפה גדולה על ישראל, אבל כפי שאמרתי לראש הממשלה נתניהו, המחויבות שלנו לביטחונה של ישראל מפני האיומים הללו מצד איראן ושלוחותיה היא עשויה מברזל – הרשו לי לומר זאת שוב – עשויה ברזל. אנחנו נעשה כל שאנחנו יכולים כדי להגן על ביטחון ישראל."

בנימין נתניהו - ג'ו ביידן - פגישה
צילום: אבי אוחיון /לע"מ

Back to top button