מבזקיםצבא וביטחון

על רקע האיומים: חיל האוויר מתאמן ונערך לאפשרות של תקיפה באיראן

במסגרת ההיערכות למקרה של הסלמה על רקע האיומים האיראנים בעקבות חיסול הבכירים במשמרות המהפכה בדמשק לפני שבוע, חיל האוויר פועל על מנת לחזק את יכולותיו לביצוע תקיפות ביעדים מרוחקים. בימים האחרונים קיים חיל האוויר תרגיל משותף עם צבא קפריסין שמדמה תרחיש של תקיפה ביעד מרוחק מישראל.

התרגיל נועד להעלות את המוכנות של חיל האוויר לתרחישי תקיפה באיראן ובאזורים מרוחקים אחרים. הוא מהווה חלק מההיערכות הכוללת של מערכת הביטחון לאפשרות של תגובה איראנית, שעשויה להוביל גם להסלמה ישראלית. "אם איראן תתקוף ישירות את ישראל, תגיב בתקיפה שטחה", אמר אתמול השר כ"ץ.

גורמים הצה"ל הדגישו כי הצבא שומר על יכולות עצמאיות לפעול בכל הזירות, ואינו בונה על תמיכה חיצונית. "אנו יודעים וערוכים לפעול בכל מקום בעצמנו", הם הבהירו.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

התרגיל המשותף עם קפריסין מאפשר לחיל האוויר להתאמן בהפעלת כוח אווירי במרחבים נרחבים, תוך שיתוף פעולה בין-לאומי. צעד זה מחזק את היכולות האופרטיביות והטקטיות של הצוותים האוויריים לתקיפה ביעדים מרוחקים, במקרה הצורך.

מומחים סבורים כי ההיערכות המוגברת של חיל האוויר משקפת את הדאגה הביטחונית מהאיום האיראני, אך מדגישים שהמאמצים נועדו לשמור על יציבות אזורית ולהרתיע מהסלמה נוספת. צה"ל, הם אומרים, ממשיך להתכונן לכל תרחיש בזירה המורכבת והדינמית של המזרח התיכון.

חיל האוויר - מטוס קרב - תרגיל
ארכיון. צילום: דובר צה"ל

Back to top button