חדשות הארץמבזקים

"לחמאס לא יהיו מספיק חטופים בין החיים לעסקת הפסקת האש"

תוכנית הפסקת האש בין ישראל לארגון הטרור חמאס כוללת שחרור של 40 חטופים ישראלים, כולל נשים, ילדים וקשישים אשר בתמורתם ישראל תשחרר מאות אסירים ביטחוניים פלסטינים מבתי הכלא.

אלא שבדיווח של ה"וול סטריט ג'ורנל" נטען כי ישנו חשש שחמאס לא יוכל לספק את הדרישה הישראלית ולפיה מדובר בשחרור חטופים חיים. "חמאס הודה שאין ביכולתו להבטיח את שחרורם של כל בני הערובה חיים והציע לשחרר את כל ה-40 בלי קשר לזה אם הם חיים או מתים", נכתב בדיווח.

משפחות החטופים מפעילות לחץ על הממשלה כדי להשיג את שחרורם כחלק מהסכם הפסקת האש אך עם זאת נראה כי חמאס לא עומד בדרישות ולכן עתידם של החטופים מוטל בספק.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

המשך המתיחות הביטחונית והקשיים בשיחות להפסקת האש גורמים לחששות רבות בנוגע לשלומם של החטופים שמוחזקים ברצועת עזה מאז יום הטבח המזעזע שביצע חמאס ב-7 באוקטובר. יותר מ-240 חטופים נלקחו לרצועת עזה ועד כה ישראל הצליחה לשחרר יותר מ-100 במהלך הפסקת אש שנמשכה שבוע בחודש נובמבר.

על פי הנתונים הרשמיים בעזה מוחזקים 134 חטופים. ישראל אישרה בפומבי כי 34 מהם כבר אינם בין חיים ונרצחו בשבי חמאס, אך הערכות מצביעות על מספר גבוה בהרבה.

"כמה הערכות אמריקניות מצביעות על כך שרוב בני הערובה כבר מתים, אמרו גורמים אמריקאים שמכירים את המודיעין. עם זאת, הם הדגישו כי המידע שיש בידי ארה"ב על בני הערובה מוגבלת ותלויה, בין השאר, במודיעין הישראלי. חלקם ככל הנראה נהרגו במהלך תקיפות ישראליות בעזה, אמרו הגורמים הרשמיים, בעוד שאחרים מתו מבעיות בריאות, כולל פציעות שנגרמו במהלך לכידתם הראשונית." נכתב בדיווח.

נראה שחמאס מנצל את סוגיית שחרור החטופים כמנוף לחץ על ישראל במשא ומתן להפסקת האש, בדרישה לשחרר אסירים פלסטינים ונסיגה של כוחות צה"ל מרצועת עזה. גורמים רשמיים אמריקאים וישראלים מאמינים כי החטופים שנותרו בין החיים בעזה משמשים את חמאס כמגינים אנושיים ולהערכת גורמי ביטחון הם נמצאים בסביבת הנהגת ארגון הטרור שמסתתרים במנהרות בדרום רצועת עזה.

מטה משפחות החטופים
צילום: מטה משפחות החטופים

Back to top button