מבזקיםצבא וביטחון

דובר צה"ל: "אין שינוי בהנחיות, אך יש להמשיך ולגלות ערנות"

דובר צה"ל , תא"ל דניאל הגרי התייחס הערב (חמישי) לאיומים מאיראן והבהיר כי אין שינוי בהנחיות פיקוד העורף אך עם זאת יש להמשיך ולגלות ערנות.

"אנו מוכנים בהתקפה ובהגנה במגוון יכולות של צה"ל וערוכים גם עם השותפות האסטרטגיות שלנו. הבוקר הגיע לישראל מפקד פיקוד המרכז של צבא ארצות הברית הגנרל מייקל אריק קורילה וקיים יחד עם הרמטכ"ל הערכת מצב אסטרטגית על האתגרים הביטחוניים במרחב. הקשר האסטרטגי שלנו עם צבא ארצות הברית איתן והדוק וכפי שהוא בא לידי ביטוי מאז תחילת המלחמה הוא נמדד במעשים במשך שנים ובמלחמה ביתר שאת." אמר תא"ל הגרי.

הוא הוסיף כי "איראן מממנת, מכוונת ומחמשת את שלוחיה בלבנון, בעזה, בסוריה, בעיראק ובתימן לתקוף את מדינת ישראל, אבל לא רק את מדינת ישראל, אלא מדינות נוספות באזור ולא רק באזור. תקיפה משטח איראן תהווה הוכחה ברורה על הכוונות האירניות להסלים את המזרח התיכון ולהפסיק להסתתר מאחורי השלוחים. בחודשים האחרונים שיפרנו וקידמנו את יכולות ההתקפה שלנו ואנחנו נדע לפעול היכן שנדרש. יש לנו יכולת הגנה רב שכבתית שהוכיחה את עצמה במהלך המלחמה עם אלפי יירוטים מוצלחים אך עדיין לצד זאת ההגנה לעולם אינה הרמטית"

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

דובר צה"ל הדגיש כי "עם זאת יש להמשיך ולהישמע להנחיות פיקוד העורף. אני מבהיר שוב – נכון להיום אין שינוי בהנחיות פיקוד העורף, אך יש לשמור על ערנות. במידה ויש שינוי אנחנו נעדכן מיד כאן ובכלל הפלטפורמות של פיקוד העורף ודובר צה"ל כפי שעשינו כל המלחמה בשקיפות ובאופן מידי."

על המשך הלחימה ברצועת עזה אמר תא"ל הגרי: "יצאנו הלילה למבצע ממוקד במרכז הרצועה, באזור מסדרון נצרים, להשמדת תשתיות טרור ומחבלים ולהגביר את האחיזה שלנו במסדרון של נצרים, אשר חוצה את הרצועה. המטרה של המבצע כמובן לגדוע את יכולותיו של חמאס להשתקם במרחב. אנחנו ממשיכים להילחם בעזה ונערכים לפעולות בהמשך."

לסיום אמר: "גם הערב אנחנו זוכרים ולא שוכחים לרגע שבעזה מוחזקים 133 חטופות וחטופים ולנו יש את החובה המוסרית להשיב אותם הביתה מהר ככל הניתן".

Back to top button