חדשות הארץמבזקים

אפס התרעות ביממה האחרונה, שהשקט הזה לא יטעה אתכם

ארגון הטרור חיזבאללה מחריב את דרום לבנון וכל זאת במטרה לרצות את אדוניו בטהרן שיושבים במרחק של כ-2,000 קילומטרים ממנו. חילופי המהלומות בין ישראל לחיזבאללה נמשכים ומי שמשלם בעיקר את המחיר הקשה אלה הם האזרחים בשני הצדדים. למרות שכבר פורסם "תאריך יעד" למיצוי התהליך המדיני מול חיזבאללה, הצפון נותר תחת מתקפה ואין צפי לחזרת עשרות אלפי התושבים שנעקרו מבתיהם.

ביממה האחרונה, אולי מרוב שהתרגלנו כבר לאזעקות ולא שמנו לב, לא היו כלל התרעות ברחבי הארץ. האזעקה האחרונה שנשמעה הייתה אתמול בשעה 17:06 בשל חשש לחדירת כלי טיס עוין באזור הגליל העליון. אפשר להגיד בזהירות רבה כי באופן יחסי זהו היום השקט ביותר בגזרה הצפונית מאז החלה המלחמה.

0 התרעות ביממה האחרונה
צילום מסך מאתר פיקוד העורף

עם זאת, בלבנון לא היה כל כך שקט היום. צה"ל תקף בשעות הצהריים מבנה צבאי במרחב א-דהירה שבדרום לבנון, בו שהה מחבל מארגון הטרור חיזבאללה. בנוסף, במהלך היום כוח שריון ביצע ירי להסרת איום במרחב טיר חרפא.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
תקיפת צה"ל היום בלבנון. צילום: דובר צה"ל
ההריסות במקום לאחר תקיפת צה"ל.

שלא נתבלבל לרגע מהשקט המתעתע שידוע לכל שהוא זמני, חיזבאללה לא הפך ביום לארגון שוחר שלום וייתכן מאוד שהשקט שאנו רואים בצפון, הוא במכוון על מנת להכניס את ישראל למין סוג של תרדמת, זאת על רקע האיומים מצד איראן. במהלך היממה האחרונה דווח בכלי תקשורת בארצות הברית כי על פי הערכות מודיעיניות איראן נערכת לתקוף באופן ישיר את ישראל באמצעות טילי שיוט ונחילי כטב"מים. לא מן הנמנע שגם הפעם בעקבות לחץ של מדינות כמו ארה"ב, צרפת ונוספות איראן תחליט לוותר על תגובה ישירה ותפנה לשלוחיה באזור, בלבנון, בתימן ובעיראק שיעשו עבורה את המלאכה.

בישראל נשמעו התבטאויות של גורמים רשמיים, ביניהם שר החוץ ישראל כ"ץ שהדגיש כי אם איראן תתקוף את ישראל ישירות אז התגובה הישראלית תהיה בתוך השטח האיראני. בטהרן מבינים היטב את ההשלכות של תקיפה ישראלית בשטחה ולא פלא שעד כה מלבד איומים היא נמנעה מלבצע פעילות צבאית ישירה מול ישראל. אחרי ה-7 באוקטובר ישראל הבינה דבר אחד או שניים והחשוב שבהם שאין לישראל ברירה ועליה לפעול על מנת להסיר את האיומים נגדה בכוחות עצמה.

Back to top button