חדשות חוץמבזקים

דיווח: כוננות גבוהה בישראל מפני תקיפה אירנית צפויה בשעות הקרובות

ישראל נמצאת בכוננות גבוהה מאוד ונערכת למתקפה מאיראן כבר ב-24 עד 48 השעות הקרובות, כך דווח היום (שישי) בעיתון האמריקני "וול סטריט ג'ורנל" מפי "גורם המכיר את הנושא". בנוסף צוין כי אדם שתודרך על ידי ההנהגה האיראנית אמר כי התקיימו דיונים על אופן התקיפה אך טרם התבלה החלטה סופית.

איראן איימה באופן פומבי להגיב על התקיפה הישראלית בשבוע שעבר בדמשק שבסוריה המיוחסת לישראל שעל פי טענת האיראנית כוונה לעבר בניין דיפלומטי. דובר צה"ל התייחס לטענה זו ואמר מבלי לקחת אחריות לתקיפה כי זה לא היה מתקן דיפלומטי אלא בניין של כוח קודס. בתקיפה נהרגו בכירים של משמרות המהפכה האיראנית, ביניהם מי שהיה מפקד כוח קודס.

גורמי מודיעין דיווחו מוקדם יותר השבוע כי על פי המידע שבידיהם מתקפה על נכסים ישראליים על ידי איראן עשויה להיות קרובה ובתוך גבולות ישראל. "דיווחי המודיעין האמריקני מצביעים על מתקפת תגמול איראנית בתוך ימים, אולי על אדמת ישראל", מסר אתמול גורם אמריקני.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

במקביל לאיומים וההתרעות על תקיפה איראנית קרובה, השגרירות האמריקאית בישראל הוציאה הודעה לעובדיה ובה ביקשה מהם להגביל ניסעות אישיות מחוץ למרכז ישראל (ירושלים – באר שבע) עד להודעה חדשה.

גנרל מייקל אריק קורילה, מפקד פיקוד מרכז ארה"ב, האחראי על הפעולות הצבאיות במזרח התיכון ביקר אתמול בישראל ונפגש עם שר הביטחון יואב גלנט. בשיחה בין השניים הבהיר גלנט כי ישראל תהיה חייבת להגיב למתקפה איראנית ישירה.

גם ראש ממשלה בנימין נתניהו הבטיח תגובה ישירה נגד כל תקיפה על ישראל ואמר כי "מי שיפגע בנו, אנחנו נפגע בו. אנו ערוכים לענות על כל צרכי הביטחון של מדינת ישראל, הן הגנתית והן התקפית".

כאמור, על פי הדיווחים איראן שוקלת אפשרויות שונות לתגובה, כולל תקיפה ישירה בעזרת טילים או באמצעות שלוחיה בסוריה ובעיראק. תרחישים נוספים כוללים פגיעה במתקני כוח והתפלה של ישראל או בשגרירויות ישראליות בעולם הערבי.

בשעות האחרונות, חשבונות מדיה חברתית המקורבים למשמרות המהפכה פרסמו סרטוני תעמולה המדמים התקפות טילים על שדה התעופה בן גוריון, בחיפה ועל המתקן הגרעיני בדימונה.

עוד דווח כי המנהיג הליום של איראן, עלי חמינאי טרם החליט על התוכניות. הוא חושש שמתקפה ישירה עלולה לגרום ליירוט הטילים ומתקפה ישראלית נרחבת על תשתיות אסטרטגיות של איראן, ייתכן גם שישראל תנצל את ההזדמנות לתקוף לראשונה את מתקני הגרעין. "תוכניות התקיפה נמצאות מול המנהיג העליון והוא עדיין שוקל את הסיכונים", אמר אחד היועצים של חמינאי.

בינתיים, הקהילה הבינלאומית פועלת בדחיפות לבלום את ההסלמה. שרי החוץ של גרמניה ובריטניה קראו לעמיתם האיראני שלא לתקוף את ישראל.

כמור, ישראל נמצאת בכוננות גבוהה לקראת תקיפה אירנית צפויה, אולי אף בתחומיה, בתוך 24-48 השעות הקרובות. שני הצדדים שוקלים את אפשרויותיהם, בעוד הקהילה הבינלאומית נאבקת להרגעת המתיחות ההולכת וגוברת.

Back to top button