חדשות הארץמבזקים

דובר צה"ל: איראן מערערת את היציבות, נדע לפעול בכל מקום בו נידרש

דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי, אמר לפני זמן קצר (שישי) בהצהרה לתקשורת על רקע האיומים מאיראן כי "לפני זמן קצר נשמעו אזעקות במרחב הצפון ומקורן בשיגורים משטח לבנון. מרבית המטרות יורטו על ידי לוחמי ההגנה האווירית, חלקם נפלו בשטחים פתוחים. אין נפגעים באירוע הזה".

דובר צה"ל התייחס לאיום האיראני ואמר כי "ביממה האחרונה קיימנו בצה"ל הערכת מצב ואישורי תוכניות למגוון תרחישים בהמשך לדיווחים וההצהרות על תקיפה איראנית. מפקדי האגפים והזרועות הציגו לרמטכ"ל את ההיערכות בהגנה ובהתקפה והתאמת המענה המבצעי בכלל הגזרות. צריך לומר אנחנו במלחמה, במשך החצי שנה האחרונה התמודדנו עם כל סוגי מרכיבי האיום הקיימים. ההגנה שלנו ערוכה ויודעת להתמודד מול כל איום בנפרד. לצד ההגנה אנחנו גם במוכנות להתקפה. אנחנו במוכנות להתקפה עם מגוון יכולות ונדע לפעול על מנת להגן על אזרחי מדינת ישראל".

עוד אמר דובר צה"ל כי "לפני זמן קצר הסתיימה הערכת המצב של הרמטכ"ל יחד עם מפקד פיקוד המרכז של צבא ארצות הברית. אנחנו מקיימים הערכת מצב משותפת על מנת לוודא שהתיאום בינינו הדוק. אני מדגיש כי בשלב זה אין שינוי בהנחיות פיקוד העורף במידה ויש שינוי אנחנו נעדכן מיד. כן נכון לומר כי הימים הקרובים מחייבים אותנו לגלות ערנות ומוכנות. אני יודע שהמצב הזה מעלה שאלות רבות לכן אנחנו נעדכן באופן שוטף. כלל ההנחיות להתנהלות בעת ההתראה ומצב חירום מפורטות באתר פיקוד העורף."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

תא"ל הגרי הבהיר כי "יש לנו יכולת הגנה מהטובות בעולם אך הן אינן הרמטיות. ישמעו להנחיות פיקוד העורף, אנחנו נעדכן בכל שינוי באופן מיידי." דובר צה"ל הוסיף כי "ההתנהלות של איראן לאורך כל המלחמה מסלימה את המצב במזרח התיכון ומערערת את היציבות הביטחונית. אנחנו נדע לפעול בכל מקום בו נידרש".

בנוגע לחיפושים אחר הנער שנעדר באזור בנימין משעות הצהרים אמר: "בשעות האחרונות כוחות הביטחון פועלים באזור יהודה ושומרון לאיתורו של בנימין אחימאיר בן 14. הוא נעדר החל משעות הבוקר ואנחנו מתייחסים לאירוע בחומרה. כוחות רבים פרוסים במרחב המשתתפים במאמצי החיפושים ביניהם יחד עם השב"כ ומשטרת ישראל אנחנו נעדכן בהתפתחויות".

Back to top button