מבזקיםמשפטי/פלילי

הותר לפרסום שמו של מתנדב מד"א שנורה למוות ביפו, מח"ש פתחה בחקירה

ברחוב יהודה הימית ביפו אירע הערב (שישי) אירוע דקירה וירי. צוות מד"א שהוזעק למקום העניק טיפול רפואי לגבר בשנות ה-50 לחייו ופינו אותו לבית החולים וולפסון בחולון כשהוא במצב אנוש, אך טרם הגעתו לבית החולים נקבע מותו.

מבדיקה המקרה עולה כי יעקוב טוחי, בשנות ה-50 לחייו שרכב על אופנועו נורה למוות על פי החשד על ידי שוטר מג"ב, לוחם ביחידה מיוחדת, שהיה בלבוש אזרחי (לא היה בתפקיד) על רקע ויכוח בכביש שהסלים במהירות לעימות פיזי בן השניים.

המשטרה מסרה כי השוטר ביצע את הירי לאחר שנדקר בידו על ידי טוחי ונפצע. "מבדיקה ראשונית מדובר בוויכוח בכביש שהתפתח בין השניים כאשר בעקבותו אזרח בשנות ה-50 לחייו ככל הנראה דקר אזרח אחר (שוטר לא בתפקיד) והאחרון כתגובה ירה לעברו ופצע אותו. תושב יפו פונה במצב אנוש (עפ"י גורמי הרפואה ) למרכז רפואי ובהמשך נקבע מותו. כמו כן השוטר פונה במצב קל (עפ"י גורמי הרפואה ) למרכז רפואי." נמסר בהודעת המשטרה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בסרטון שהופץ ברשתות החברתיות, נראה שוטר מגב כשהוא עם מכנסיים קצרים, כפכפים ולראשו כובע זיהוי משטרתי. אזרחים שהיו עדים לאירוע צלמו את ההתרחשות, כשברקע נשמע אחד מהם צועק לעבר לוחם מג"ב שמחזיק בידו נשק: "הכל מצולם. אתה לא מתבייש. וואלה יצאת הורג!".

בנוסף, פורסם ברשתות החברתיות תיעוד דרמטי של האירוע בו ניתן לראות את הקטטה בין השניים כשמספר אנשים מנסים להפריד ביניהם ולאחר מכן נשמעים קולות הירי.

הופץ ברשתות החברתיות. שימוש לפי סעיף 27 א'

קרוב משפחתו של טוחי, יוסף משאראווי אמר: "ירי בדם קר של אחד הבחורים המנומסים ביותר של יפו יעקוב טוחי בן דודה של אשתי המתנדב כבר שנים במד"א ע"י שוטר במג״ב שלא היה בתפקיד! התיעוד של השוטרים צופים מהצד ולא עושים כלום מסביב ליורה המאיים באקדח לעבר הקהל שנראה בסרטון המסתובב ברשתות נחרטה במוחי מרוב חומרתה. אני דורש חקירה גלויה ומיידית בלי שקרים ובלי חלטורות של גרסאות מצוצות מהאצבע."

יעקוב טוחי, תושב יפו ואב לשתי בנות היה עובד בשגרירות ארה"ב ומתנדב במד"א. חבריו מספרים כי במשך שנים הוביל פרויקטים חברתיים בין יהודים לערבים. "למי שאי פעם תהה מה אני עושה בעבודה שלי. אז אני מנהל פרויקטים כאלה לקירוב לבבות", כתב טוחי בעמוד הפייסבוק שלו לפני כשנה.

המחלקה לחקירות שוטרים פתחה בחקירת האירוע.

יעקוב טוחי שנורה למוות
יעקוב טוחי שנורה למוות
יעקוב טוחי שנורה למוות
יעקוב טוחי שנורה למוות
בכתבה זו נעשה שימוש במדיה לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ גדול לאתר את בעלי הזכויות של תכני המדיה המגיעים לידנו. אם זיהיתם בפרסומים שלנו צילום שאתם בעלי הזכויות בו, אנא פנו אלינו על מנת להעניק לכם קרדיט ראוי או לחילופין להפסיק את השימוש בו. לפניות באמצעות הדוא"ל: [email protected] או בוואטסאפ

Back to top button