אופנהמבזקים

בשורה קשה עבור תעשיית האופנה העולמית: המעצב האיטלקי הלך לעולמו

איטליה נפרדת הערב (שישי) מרוברטו קוואלי, אחד מגדולי המעצבים במדינה, שהלך לעולמו בגיל 83 לאחר מאבק ממושך במחלה עמה התמודד.

קוואלי, שנולד בפירנצה, הותיר אחריו מורשת עשירה ובלתי נשכחת בעולם האופנה. הוא היה מי שהביא את האמנות והיצירתיות האיטלקית המסורתית לתעשייה הנוצצת והמתחדשת.

המעצב האיטלקי רוברטו קוואלי
המעצב האיטלקי רוברטו קוואלי. צילום: פייסבוק

החל מ-1970, כאשר השיק את הקולקציה הראשונה שלו בגיל 30, קוואלי הפך לאחד המעצבים המבוקשים והמשפיעים בעולם. הוא הציג את עיצוביו הדרמטיים והרומנטיים בפריז ובפירנצה, והתפרסם בזכות השימוש המקורי בדפוסי חיות ובטכניקות חדשניות כמו הדפסה על עור.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מעבר לקו האופנה המפואר שנשא את שמו, קוואלי הרחיב את אימפריית המותג שלו לתחומים נוספים – משקפי שמש, בשמים, תכשיטים ואביזרי אופנה נוספים. הוא הוביל את הטרנדים ושינה את פני תעשיית האופנה במשך עשרות שנים.

למרות שב-2015 הוא מכר את חברת האופנה שייסד, קוואלי המשיך להיות אייקון בלתי נשכח בתחום. הוא הותיר אחריו מורשת עוצמתית של עיצובים ייחודיים, חדשנות ומקוריות שעיצבו את פני האופנה העולמית.

המעצב האיטלקי הדגול ייזכר כאחד מהקולות החזקים ביותר בתעשייה, שהניע שינויים והשפיע על דורות של מעצבים אחריו. איטליה ועולם האופנה כולו יתגעגעו אליו.

"רוברטו היקר, אולי אתה כבר לא כאן איתנו פיזית אבל אני יודע שארגיש את רוחך איתי תמיד. זה הכבוד הגדול ביותר בקריירה שלי לעבוד תחת המורשת שלך וליצור עבור המותג שהקמת בכזה חזון וסטייל. נוח על משכבך בשלום אתה תחסר. היית אהוב על רבים כל כך וחזונך ימשיך הלאה. היית מגדלור של השראה לאחרים ובמיוחד בשבילי" כתב פאוסטו פוגליסי, מנהל קריאייטיב ברוברטו קוואלי מאז אוקטובר 2020.

"חברת רוברטו קוואלי משתתפת בצער משפחתו של מר קוואלי. מורשתו נותרה מקור השראה" כתב סרחיו אזולארי, מנכ"ל חברת רוברטו קוואלי.

Back to top button