חדשות חוץמבזקים

ביידן: "לא אכנס למידע מודיעיני, אבל מתקפה איראנית תקרה בקרוב"

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן אמר הערב (שישי) במסיבת עיתונאים שהתקיימה בבית הלבן כי הוא מעריך שאיראן תתקוף את ישראל בקרוב. "אני לא רוצה להיכנס למידע מודיעיני אבל אני צופה שזה יקרה בקרוב", אמר ביידן לכתבים כשנשאל על מתקפה איראנית על ישראל.

כשנשאל מה המסר שלו לאיראן כרגע אמר הנשיא האמריקני, "אל תעשו את זה" (Don't).

ביידן הוסיף: "אנחנו מחויבים להגנה על ביטחון ישראל. אנחנו נתמוך בישראל ונעזור לה להגן על עצמה, איראן לא תצליח".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

על פי דיווחים, ישראל והמדינות המערביות, בהובלת ארה"ב, מגבירות את הכוננות והערכות ביטחונית באזור בעקבות האיומים האיראניים על ישראל.

בעקבות האיומים, ארה"ב נמצאת בכוננות גבוהה באזור והמשרד לביטחון הלאומי מעביר נכסים נוספים למזרח התיכון כדי להגביר את ההרתעה האזורית. כמו כן, הועברו הנחיות נסיעה חדשות לעובדי ממשלה אמריקאים בישראל.

צרפת אף היא הזהירה את אזרחיה מפני נסיעות לישראל, לבנון ושטחים פלסטיניים בשל סיכון להסלמה צבאית. משרד החוץ הצרפתי הודיע על פינוי משפחות של צוותים דיפלומטיים בטהרן.

לצד הצעדים הביטחוניים, מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן פועל בדיפלומטיה להרגעת המתיחות. הוא שוחח עם עמיתיו בטורקיה, סין וסעודיה כדי להפעיל לחץ על איראן להימנע מהסלמה נוספת.

כעת נראה כי שני הצדדים נערכים למצב בו עלול להתפרץ סכסוך אלים חדש באזור, כאשר ביידן מבקש בכל מחיר להימנע מהסלמה שתוביל למלחמה אזורית רחבה יותר. עם זאת, האיומים ההדדיים ממשיכים להחריף, והמצב באזור נותר מתוח ובלתי יציב.

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, צילום: הבית הלבן

4 תגובות

Back to top button