מבזקיםצבא וביטחון

צה"ל: "האירוע טרם הסתיים. אנו ממשיכים ליירט איומים בדרכם לישראל"

דובר צה״ל, תא״ל דניאל הגרי מסר לפני זמן קצר (ראשון) עדכון לאתר המתקפה האיראנית והדגיש כי צה"ל הצליח ליירט את מרבית האיומים ששוגרו מאיראן. ילדה מהמגזר הבדואי נפצעה קשה סמוך לערד ובסיס צה"ל בדרום נפגע קל בלבד.

"לילה טוב. לפני שעה קלה איראן שיגרה משטחה עשרות טילי קרקע-קרקע לעבר שטח מדינת ישראל. הרוב המכריע של הטילים יורטו מחוץ לגבולות מדינת ישראל על ידי מערכות ההגנה האווירית שלנו. מספר טילים בודדים נפלו בשטחנו. בשלב זה אנחנו מכירים ילדה אחת שנפגעה ופגיעה בבסיס צה"ל בדרום עם נזק קל לתשתית בלבד." אמר דובר צה"ל והדגיש, "אני חוזר פגיעה בבסיס צה"ל בדרום עם נזק קל לתשתית בלבד."

עוד הוסיף כי "בנוסף, מטוסי חיל האוויר ירטו יותר מעשרה טילי שיוט מחוץ לגבולות המדינה. כמו כן יורטו עשרות כלי טייס בלתי מאוישים מחוץ לגבולות מדינת ישראל. כאשר סך הכל, כל האיומים שוגרו מעל ל-200. האירוע טרם הסתיים ואנחנו ממשיכים ליירט איומים בדרכם לישראל, בהם כלי טייס בלתי מאוישים וייתכן עוד טילי שיוט. אנחנו עדיין בפריסה מלאה עם עשרות מטוסים באוויר בהגנה. האומנם מרבית האיומים יורטו אך אני חוזר ואומר – לא לוקחים סיכונים ונוהגים בהתאם להנחיות פיקוד העורף, הן הנחיות מצילות חיים."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

תא"ל הגרי בהבהיר כי "כפי שאמרתי האירוע עדיין מתנהל ומערך ההתראה של פיקוד העורף ייתן התראה מספקת באזור בו נשקפת סכנה. צה"ל פרוס חזק מאוד בכל הגזרות וערוך להמשיך על פי תוכנית סדורה. נערכנו לתרחישים האלו מבעוד מועד ואנחנו פועלים בהתאם לתוכניות המקצועיות. המשיכו להקפיד על ההנחיות ולגלות אחריות בקור רוח כפי שאתם עושים לאורך כל השעות האחרונות. צה"ל עושה ויעשה כל מה שנדרש על מנת להגן על ביטחון אזרחי מדינת ישראל. אני אמשיך לעדכן אתכם מפה בכל התפתחות מבצעית".

Back to top button