חדשות הארץמבזקים

זעם על החלטת פיקוד העורף: "לא נוכל לפתוח את המסגרות החינוכיות"

פיקוד העורף פרסם הלילה (שני) בחצות כי הוסרו מגבלות ההתקהלות וניתן לקיים לימודים במוסדות החינוך, אלא שעיריות ומועצות רבות זעמו על ההחלטה שהגיע מאוחר מאוד וגרמה לקושי אמיתי להיערך לפתיחת מוסדות החינוך. לכן, מסגרות החינוך במקומות רבים כמו בחלון ובבת ים ישובו לפעול רק ביום שלישי. במקומות אחרים כמו בחיפה דחו את שעת פתיחת המסגרות החינוכיות לשעה 10:00.

"לאחר חצות הוסרו המגבלות ע"י פיקוד העורף. בהתאם להודעת מינהל החינוך בחיפה, אנו נערכים לפתיחה של המסגרות החינוכיות החל מהשעה 10 בבוקר. מרגע קבלת ההודעה התחלנו לגייס את הצוותים, הרכזים, השומרים וההיסעים( במקומות שנדרשים היסעים). אנו עושים מאמצים שכל המסגרות ייפתחו בשעה 10. נא להתעדכן ישירות מול מפעילי הקייטנות" נמסר בהודעת עיריית חיפה.

מעיריית באר שבע נמסר כי "על פי הנחיות מדיניות ההתגוננות המעודכנות (שפורסמו בשעה 00:00) ניתן לפתוח את מערכת החינוך. עם זאת, בשל השעה שבה עודכנה מדיניות ההתגוננות, צוותי ההוראה ומערכת החינוך אינם ערוכים בשעה זו לפתוח את מוס"ח ולפיכך המערכות יישארו סגורות גם ביום שני. במהלך היום, יבוצעו כל הפעולות הנדרשות ובע"ה מערכת החינוך, לרבות מעונות, קייטנות וחינוך מיוחד, ישובו לפעול כסדרם ביום שלישי."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מעיריית אשדוד נמסר כי "לאור החלטת פיקוד העורף (בחצות הלילה) על הסרת המגבלות, תוחזר הפעילות החינוכית במוסדות העיר החל מהשעה 9:00 (מעונות , קייטנות פסח, מסגרות החינוך המיוחד וכיוצ"ב). יחד עם זאת, לאור ההתראה הקצרה מתבקשים הורי ילדי הצהרון לדאוג לארוחת צהרים. יתכנו שיבושים קלים במספר מסגרות. אנו עושים הכל על מנת לתת את השירות המיטבי בהתראה קצרה זו."

מהמועצה אזורית הר חברון נמסר כי "קייטנות בתי הספר יפתחו היום בשעה 10:00. הסעות יצאו שעתיים איחור מהשעה המקורית. רשויות שכנות: יש להתעדכן מול בתי הספר. מעונות וגנים: בכל ישוב נעשים מאמצים למציאת כח האדם לפתיחת המסגרות. ישלח עדכון פרטני בישובים."

בעיריית אופקים אמרו כי "לאור השינוי בהחלטת פיקוד העורף, הפעילות החינוכית בעיר תיפתח בשעה 09.00, לרבות חינוך מיוחד וקייטנת ניצנים. אנא היערכותכם בהתאם."

עיריית אריאל: "בהמשך להוראות פיקוד העורף שהסיר את המגבלות על המסגרות החינוכיות, אנו שמחים לעדכן כי הקייטנות ופעילות ביה"ס של פסח יחזרו לפעול החל משעה 10.00 היום."

עיריית קריית מלאכי: "בהמשך להודעת פיקוד העורף ובהנחיית ראש העיר אליהו זהר: קריית מלאכי חוזרת לשגרה מלאה. במהלך הלילה ובשעות האחרונות עשינו מאמצים רבים כדי להעמיד את המערכת לחזרה מהירה לשגרה. ועל כן: קייטנת ניצנים בגנים ובתי הספר (עד כיתה ג') תיפתח היום בשעה 10:00. בצהרונים – יוגש אוכל. אין צורך בכריך נוסף. מעונות ומשפחתונים – יש להתעדכן עם ההנהלה. מסגרות הגיל השלישי נפתחות כרגיל. הספרייה והחוגים יפעלו כרגיל. הקאנטרי: חדר כושר כרגיל. הבריכות ייפתחו החל מהשעה 7:30 ומפעל אופק פתוח כרגיל".

עיריית כפר סבא: "בשל הודעת פיקוד העורף המאוחרת על הסרת המגבלות אנו מבצעים בשעה זו בדיקות להחזרת מסגרות החינוך בעיר מאוחר יותר במהלך היום. הודעה מפורטת תצא מיד כשתושלם בדיקת המוכנות וההיערכות מול כל צוותי החינוך בעיר."

עיריית מודיעין מכבים רעות: "בחצות עדכן פיקוד העורף על הסרת המגבלות והחזרת הפעילויות החינוכיות בכל רחבי הארץ. לאחר בדיקה עם כל הגורמים הרלוונטיים ולמרות הקושי לפתוח את מוסדות החינוך בהתראה הקצרה שניתנה, העירייה ועמותת סחלבים עושות את מירב המאמצים לפתוח את מערך הקייטנות בשעה מאוחרת יותר. העמותה תעדכן בקרוב את ההורים באופן פרטני.

עוד מדגישים בעיריית מודיעין מכבים רעות כי "גם במוסדות החינוך המיוחד בעיר נבדקת האפשרות להחזיר את הלימודים במהלך הבוקר בשעה מאוחרת יותר. במידה שתהיה אפשרות לפתיחה תקבלו עדכון ממנהלת המוסד החינוכי. יש לקחת בחשבון שגם במקרה שחלק מהמסגרות תיפתחנה תידרשו לשיתופי פעולה ( הסעות/ הזנה) על פי עדכון שתקבלו. הפעילויות הבלתי פורמליות של תנועות הנוער והחוגים יתחדשו בהמשך היום, הודעות פרטניות יישלחו למשתתפי החוגים והתנועות."

מעיריית בית שמש נמסר כי "בהתאם להנחיות פיקוד העורף העיר בית שמש בשגרת פעילות. מטה מעגלים נערך להחזרה של הקייטנות. רוב הצוותים ערוכים לפתיחת הצהרון משעה 10:00 ועד לשעה 13:00. בכל מסגרת ומסגרת תשלח הודעה להורים עד השעה 9:00 על השלמת ההערכות ופתיחה. אנא עקבו אחר ההודעות כדי לוודא שהמסגרת של ילדכם אכן פועלות היום. מסגרות החינוך המיוחד נערכות אף הן להתחיל פעילות. כל מסגרת תעדכן את ההורים האם ומתי נפתחת. לא תהינה הסעות בבוקר. הסעות בחזרה תפעלנה רק במסגרות בתוך העיר. על פעילויות המעונות כל מסגרת תעדכן באופן ישיר. אירועי קהילה, חוגים במתנסים, תנועות הנוער שבות לפעול כבשגרה."

ממשרד החינוך כי "לאור השינויים במדיניות פקע"ר (אמש בחצות) משרד החינוך מודיע כי הפעילויות החינוכיות בחופשת הפסח יוחזרו בכל רחבי הארץ. באזורי קו עימות ועוטף עזה יתאפשרו פעילויות חינוכיות בכפוף להגבלות. החזרה לפעילות תהיה הדרגתית בהתאם לזמן ההתארגנות הנדרש , הנחיות הרשויות המקומיות ומפעילי התוכניות ובכלל זה מסגרות החינוך המיוחד".

ילדים עם תיק על הגב - בית ספר - לימודים
אילוסטרציה. קרדיט: freepik

תגובה אחת

  1. הוסרו המגבלות =. ביבי החליט להבליג לספוג ולא לתקוף באירן
    פחדן נמושה

Back to top button