חדשות הארץמבזקים

צפו: עשרות פלסטינים תקפו רועי צאן יהודים בבקעת הירדן

שלושה ימים בלבד לאחר רצח הנער בנימין אחימאיר ז"ל, תקפו היום (שני) עשרות פורעים ערבים מהכפרים עקרבא ומג'דל בני פדל רועי צאן יהודים בסמוך לישוב גיתית. כוח צבאי שהוזעק למקום הותקף אף הוא, ולאחר שהחיילים נקלעו לסכנת חיים נוטרלו שניים מהפורעים

ההתקפות על רועי הצאן היהודים והכוח הצבאי שנחלץ לעזרתם כללו שימוש באלות ואבנים. רועי הצאן היהודים מחווה חקלאית הסמוכה לישוב גיתית בבקעת הירדן דיווחו למוקד הביטחון שהקפיץ למקום כוחות נוספים של צה"ל.

מפרטים ראשוניים עולה כי כוח צבאי שהגיע לנקודה וניסה להניס את הפורעים נתקל בקבוצה נוספת של ערבים שהגיעו מהכפר, ולאחר שנקלע לסכנת חיים ביצע ירי לעבר הפורעים שיידו לעברו אבנים וסלעים מטווח אפס וככל הנראה ניטרל מהם.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בנוסף הבוקר שיתף ערוץ טלגרם של חמאס ביריחו תמונה ומיקום של רועה צאן יהודי מאחת החוות בבקעת הירדן שיצא הבוקר אל המרעה. את התמונה צילם פעיל שמאל קיצוני שעוקב אחר פעילות החוות באזור ומאשים את הרועים היהודים כי נשלחו לשטח במטרה לחסום את שטחי מרעה לרועים הערבים.

המתיישבים היהודים באזור טוענים כי ההתקפות כנגד רועי הצאן בחוות ובגבעות ביו"ש הגיעו לשיא בסוף השבוע האחרון עם רציחתו של בנימין אחימאיר ז"ל. לדברי המתיישבים בשנה האחרונה הלכו והתגברו אירועי התקיפה אולם מרבית הפורעים הערבים כלל לא נעצרו, ואלו שכן נעצרו שוחררו לאחר זמן קצר.

תקיפה - רועה - צאן - טליה
צילום: חוות טליה

2 תגובות

Back to top button