מבזקיםפוליטי / מדיני

זעקת שורדי הטבח בנובה: "למה אני צריכה להוכיח למישהו? הייתי שם״

בדיון הוועדה לביקורת המדינה בראשות חבר הכנסת מיקי לוי בבקשה לחוו"ד מהמבקר על טיפול הרשויות בשורדי הנובה, משתתפים כעת שורדים מהטבח הנוראי שאירע בשבעה באוקטובר ומשתפים בקשיים בירוקרטיים שחווים בדרך לקבלת סיוע וטיפול מהרשויות לצד קשיים פיזיים ונפשיים רבים לאחר הטראומה הקשה בנובה.

נעמה איתן, שורדת הטבח, שיתפה: "השתתפתי במחקר שבדק לי את הדופק ועוד פרמטרים וגילה לי כמה אני לא סבבה בכלל. שעות שינה ממוצעת שלי היא שעתיים בלילה. אני אחרי שבע שעות מתחת לעץ שמחבלים עוברים לצידי ומתקשרת למשטרה איפה אתם למה אף אחד לא מגיע.״

״אם יש לי שקט סביבי הראש שלי רועש ואני חוזרת לשם. אני צריכה מישהי שתלווה אותי כל הזמן. אם לא הפסיכולוגית שלי לא הייתי פה. יש לי חברים שעוד לא קמו מהמיטה ואין להם שום מענה. 24 טיפולים? מה זה? כלום. למה אני צריכה להוכיח למישהו על מה שחוויתי? למה צריכה להוכיח ולפרט מה קרה לי? אני הייתי שם". הוסיפה בכאב.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

אור נאסא, שורד הטבח, שיתף: "לא קמים בלילה ולא יכולים לעשות דבר ועכשיו באים שצריכים למלא טופס כזה ואחר. זה להרוס לנו את כל היום. אנחנו לא מסוגלים לעשות כלום. חברה הפסיקה לעבוד בגלל התקף נפשי שחוותה אבל הרופאים של ביטוח לאומי לא הכירו בה כנפגעת עבודה. אני צריך ללכת לפסיכולוג אבל יש תור רק לעוד חמישה חודשים".

צילום: דוברות הכנסת
צילום: דוברות הכנסת

Back to top button