מבזקיםמצרים

"מבצע צבאי ברפיח בתמורת להימנעות מתקיפה רחבת היקף נגד איראן"

גורמים ביטחוניים במצרים חשפו כי הם נמצאים במוכנות מלאה על מנת להתמודד עם תוכנית הפעולה הצבאית המתוכננת של צה"ל ברפיח שבדרום רצועת עזה, כך על פי דיווח בעיתון הקטארי אל-ערבי אל-ג'דיד. "מצרים במוכנות מלאה של הגורמים והכוחות הנמצאים בצפון סיני, ולאורך רצועת הגבול של 14 ק"מ עם רצועת עזה, כחלק מתוכנית להתמודדות עם תרחיש ההכנה להכרזה הישראלית על פלישה לעיר רפיח הפלסטינית", נכתב.

לדברי מקור מצרי, "העלייה בכוננות מאז ערב שני האחרון, באה לאחר מגעים מהצד הישראלי, הקשורים לתחילת היערכות ממשלת ישראל למבצע הצבאי בדרום הרחוק של רצועת עזה. אותו מגדיר ראש הממשלה בנימין נתניהו כמעוז האחרון של ארגון הטרור חמאס, שם ישנן ארבע חטיבות של הזרוע הצבאית של הארגון".

אותו מקור ציין כי ארצות הברית הביעה הסכמה לתוכנית הישראלית למבצע צבאי ברפיח וזאת בתמורה להימנעות מתקיפה רחבת היקף נגד איראן. לדבריו, התוכנית הישראלית מבוססת על "שיטת העקירה" באמצעות חלוקת רפיח לריבועים ממוספרים, מה שאמור להביא את התושבים להימלט לכיוון חאן יונס.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"צבא הכיבוש פתח בתקיפות אוויריות על מספר אזורים הסמוכים לרצועת הגבול בין רצועת עזה למצרים. הגורמים הרלוונטיים במצרים קיבלו הודעה לפני ביצוע חלק מאותן תקיפות, שהגיעו לציר פילדלפיה בצמוד לגבול עם מצרים, דרכו משתמש חמאס לצורך הברחת אמל"ח", אמר המקור המצרי והסביר כי קהיר "מצאה את עצמה נאלצת להתמודד בשטח עם המבצע הצבאי הצפוי, כדי למתן את חומרת ההשלכות שלו, לאור ההבנות החדשות בין הממשל האמריקני לממשלת ישראל".

במקביל, נמסר כי מצרים הגדילה את קיבולת המחנות לעקורים בעיר חאן יונס, בתיאום עם הצד הישראלי. הסהר האדום המצרי הקים שני מחנות חדשים לקליטתם מאז ינואר האחרון.

מקורות דיפלומטיים במצרים אף הציעו כי הדיבורים על תקיפה ישראלית רחבת היקף נגד איראן יפחתו, לאור הסכמת ארצות הברית לתוכנית הישראלית למבצע ברפיח. לטענתם, ישראל הצליחה, באמצעות תמרון מדיני, להשיג הסכמה אמריקאית למבצע הזה.

פעילות קרקעית - לוחמי חיר - לוחמי צהל - לוחמים - רצועת עזה
פעילות כוחות צה"ל בעזה. צילום: דובר צה"ל

Back to top button