חדשות חוץמבזקים

האח החטוף הקרין סרטון על אחיו – שרת החוץ של מלאווי הזילה דמעה

שר החוץ ישראל כ"ץ ושרת החוץ של מלאווי ננסי טמבו חנכו הבוקר (חמישי) את שגרירות מלאווי בישראל. במעמד הטקס, שרי החוץ חתמו על הסכם בהשתתפות שר הפנים משה ארבל ובמסגרתו, ייערך פיילוט להבאתם של כ- 3,000 עובדים זרים לענף החקלאות. לפני טקס חניכת השגרירות, השרים כ"ץ וטמבו נפגשו עם בני משפחותיהם של החטופים כרמל גת, אור לוי וסרן דניאל פרץ ז"ל.

שר החוץ ישראל כ"ץ: "195 ימים עברו מאז ה-7 באוקטובר. אנחנו מחויבים להשיב הביתה את כל 133 החטופים שמוחזקים בשבי מרצחי החמאס ופועלים מול כל גורם שיכול, גם אם במעט, להפעיל את השפעתו למען השבתם הביתה. אנחנו בנקודה קריטית אחרי הסירוב של החמאס להצעת המדינות המתווכות ויש לעשות הכל כדי ללחוץ על החמאס ולהכריח אותו לשחרר את החטופים.״

״אסור להסכים לשום החלטה בפורומים בינלאומיים על הפסקת אש ללא שחרור החטופים – כי המשמעות תהיה הפקרת החטופים.״ הוסיף.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

״שרת החוץ של מלאווי טמבו הזילה דמעה בפגישתנו המשותפת עם משפחות החטופים למראה התמונות והסיפורים המרגשים, והבטיחה לעשות הכל כדי לקדם את שחרורם. ביקשתי ממנה להיאבק בכל פורום בינלאומי על העיקרון שכל הפסקת אש תותנה בשחרור מוקדם של החטופים – והיא הבטיחה לעשות זאת". אמר לסיום.

שרת החוץ טמבו אמרה: "אנחנו נמשיך לתמוך בישראל גם כאשר אחרים לא. חייבים לשחרר את כל החטופים – מעולם לא ראיתי פעילות כל כך לא אנושית כפי שהייתה ב-7 באוקטובר. מלאווי מתפללת עבורם".

מיכאל, אחיו של החטוף אור לוי: "אור נחטף ממסיבת הנובה, אשתו עינב נרצחה ובנם בן השנתיים אלמוג נשאר לבד. דיברתי עם כל מי שמוכן לעזור כדי לנסות להחזיר את אור, הבאתי את הדובי של אלמוג כדי שלא נשכח".

גיל, בן דוד של כרמל גת: "היא נחטפה מקיבוץ מבארי אחרי שחזרה מטיול של חודשיים בהודו. חטופים שחזרו סיפרו לנו שכרמל עדיין בחיים, היא מתרגלת יוגה ומדיטציה כדי לשמור על השפיות, אבל הזמן אוזל. אנחנו חייבים להבטיח שהם יחזרו מוקדם ככל האפשר כי הזמן הורג אותם בשבי".

דורון, אביו של דניאל פרץ ז"ל: "הגופה של הבן שלי מוחזקת בידי חמאס. הוא הציל מעל עשרות בקיבוץ נחל עוז ונחטף מתוך הטנק שלו בגל השני של המחבלים. החיילים לא יכולים להישאר מאחור, בכל הסכם שיהיה חייבים לשחרר אותם בהקדם".

צילום: נגה מלסה, לע"מ

Back to top button