חדשות חוץמבזקים

ארצות הברית הטילה וטו על ההחלטה להכרה במדינה פלסטינית

במועצת הביטחון של האו"ם נערכה הלילה (שישי) הצבעה על ההחלטה להכיר במדינה פלסטינית ולקבלה כחברה באו"ם. 12 מדינות הצביעו בעמד מול שתי מדינות שנמנעו אך ארצות הברית הטילה וטו.

המדינות שתמכו והצביעו בעד הן: רוסיה, סין, יפן, צרפת, דרום קוריאה, אלג'יריה, סלובניה, סיירה לאון, מלטה, אקוודור, גוויאנה ומוזמביק. שתי המדינות שנמנעו הן: בריטניה ושוויץ.

דובר משרד החוץ של ישראל, אורן מרמורשטיין כתב בחשבון ה-X שלו: "מי שתומך בהצעה להכרה במדינה פלסטינית חצי שנה אחרי טבח ה-7 באוקטובר מעניק פרס לטרוריסטים של החמאס שביצעו פשעי מלחמה, פשעים נגד האנושות ופשעי מין נוראיים. מי שבאמת מעוניין בשלום לא מעניק פרס לטרור."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד הוסיף כי "הרשות הפלסטינית, אשר לא גינתה עד היום את זוועות ה-7 באוקטובר ומממנת קצבאות לרוצחי יהודים אינה עומדת בקריטריונים הבינ״ל להגדרת מדינה. ההצעה האלג׳יראית לשדרוג מעמד הפלסטינים באו״ם היא בלתי מוסרית, מזמינה עוד אלימות, פוגעת בעקרון המו״מ הישיר וטוב שהיא נדחתה."

שר החוץ ישראל כץ אמר כי "ההצעה להכיר במדינה פלסטינית, חצי שנה אחרי הטבח הגדול ביותר של יהודים מאז השואה ואחרי פשעי המין והפשעים נגד האנושות שביצעו מחבלי החמאס היא פרס לטרור. אני מברך את ארה"ב שהטילה וטו על ההצעה המעוותת הזאת שנדחתה היום במועצת הביטחון של האו"ם."

השר כ"ץ ציין כי "מקומם שגם חצי שנה אחרי הטבח של ב-7 באוקטובר מועצת הביטחון נכשלה בלגנות את הפשעים הנוראיים של החמאס. לא יהיו פרסים לטרור. ישראל תמשיך להילחם עד למיטוט החמאס ולשחרור כל 133 החטופות והחטופים הישראלים."

ח"כ צבי סוכות אמר בתגובה להצבעה באו"ם כי "כמעט כל מועצת "הביטחון" של האום בחרו הערב להעניק פרס לגדולים שברוצחים על הגדולה שבזוועות המאה האחרונה. הנוחבות שאנסו, שרפו, כרתו וירו למוות בילדים וזקנים קיבלו הערב תעודת הוקרה ממועצת הביטחון של האו"ם. זאת אותה האנטישמיות שאפשרה את השואה. הקמנו מדינה כדי שלעולם לא עוד."

מועצת - הביטחון - או"ם
צילום: שגרירות ישראל באו"ם

Back to top button