מבזקיםפוליטי / מדיני

סקר מנדטים דרמטי – מי ממשיך להתחזק?

ראש הממשלה בנימין נתניהו ומפלגת הליכוד ממשיכים להתחזק ובסקר חדש שפרסם היום (שישי) עיתון מעריב רושם הגוש הימני שיא בעליה במנדטים מאז פרצה המלחמה. בתשובה לשאלה: לו היו נערכות היום בחירות חדשות לכנסת, למי היית מצביע? המחנה הממלכתי בראשות בני גנץ זוכה ב־31 מנדטים לעומת 30 בסקר הקודם ואילו הליכוד זכה ב 21 מנדטים לעומת 19 בסקר הקודם.

יש עתיד מפלגתו של יושב ראש האופוזיציה יאיר לפיד ממשיכה להחלש עם 13 מנדטים לעומת 15 בסקר הקודם ואילו ישראל ביתנו של אביגדור ליברמן מתייצבת על 12 מנדטים כך גם ש"ס עם 9 מנדטים. עוצמה יהודית נחלשת במנדט אחד ועומדת על 9 מנדטים בסקר .יהדות התורה עם 7 מנדטים, כך גם חד"ש־תע"ל ורע"ם שזוכות לחמישה מנדטים כל אחת. הציונות הדתית בראשות שר האוצר סמוטריץ' עם ארבעה מנדטים כך גם מרצ עם ארבעה מנדטים.

מי שלא עברו את אחוז החסימה לפי סקר מעריב הן מפלגת העבודה שזכתה ל – 2.1% מהקולות, ומפלגת הימין הממלכתי בראשותו של השר המתפטר גדעון סער שזוכה ב 2% מהקולות. בין המפלגות הערביות בל"ד אשר זכתה בסקר ל 1.8% אינה עוברות את אחוז החסימה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בתשובה לשאלה מי מהשניים, בנימין נתניהו או בני גנץ, מתאים יותר להיות ראש ממשלת ישראל, 42% השיבו כי גנץ, לעומת 37% שאמרו כי נתניהו מתאים יותר. 21% השיבו כי הם לא יודעים.

בסקר, שנערך על ידי לזר מחקרים, בראשות ד"ר מנחם לזר, בשיתוף Panel4All, ב־17־18 באפריל, השתתפו 500 משיבים, המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת במדינת ישראל מגיל 18 ומעלה, יהודים וערבים. טעות הדגימה המרבית עומדת על 4.4%.
בחירות 2022 - הבחירות לכנסת ה-25 - קלפי
צילום: חדשות מבזק לייב

Back to top button