חדשות חוץמבזקים

דו"ח מודיעין אמריקני חושף איום חדש ומפחיד על העולם כולו

על פי דו"ח מודיעין אמריקאי, צפון קוריאה מפרה הסכמים בינלאומיים ומסוגלת לייצר וירוסים, חיידקים ורעלים קטלניים שיכולים לשמש כנשק ביולוגי. הדו"ח מציין שלמשטר הצפון קוריאני יש תוכנית לאומית מוגדרת של לוחמה ביולוגית התקפית.

לפי הדו"ח, צפון קוריאה יכולה לייצר נשק ביולוגי למטרות צבאיות, וגם יש לה את היכולת הטכנית להנדסה גנטית של חיידקים, וירוסים ורעלים שיכולים לשמש כנשק ביולוגי. הדו"ח מזהיר שלמשטר יש גם יש את היכולת לייצר נשק ביולוגי עם מערכות לא קונבנציונליות כמו תרסיסים שונים ו"עטים רעילים".

נשק ביולוגי קטלני
עיבוד תמונה: חדשות מבזק לייב

מומחי מודיעין אמריקאים חוששים שצפון קוריאה עשויה להפיץ מחלות קטלניות כמו אבעבועות שחורות ואנתרקס באמצעות "עטים רעילים", דבר שעלול להיות מסוכן יותר מנשק גרעיני. הדו"ח מציין שפיונגיאנג מפרה את התחייבויותיה הבינלאומיות עם "תוכנית נשק ביולוגי פוגענית" של מנהיגה קים ג'ונג און.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לפי המודיעין, צפון קוריאה מחזיקה בנשק ביולוגי בארסנל שלה מאז שנות ה-60, וחוקרת חיידקים כמו אנתרקס ומחלות כמו אבעבועות שחורות ואבולה. יש חשש שהיא עשויה להשתמש בנשק ביולוגי זה כנשק התקפי או להפיצו באמצעות טילים, רחפנים, מטוסים ומרססים.

באיזה שלב נמצא הייצור והאם כבר יש בידי צפון קוריאה נשק להשמדה המונית, זה לא ברור מהדו"ח.

נשק ביולוגי קטלני
צילום: רשתות חברתיות (שימוש לפי סעיף 27 א')

בתוך כך, צפון קוריאה ערכה היום גם ניסוי בטיל בליסטי חדש שלטענתה מסוגל להגיע לכל נקודה בארצות הברית. מוקדם יותר הזהיר המנהיג הצפון קוריאני, קים ג'ונג און כי "אם ארצות הברית ודרום קוריאה יבחרו בנתיב העימות עם קוריאה הצפונית, הוא ישתמש כנגדם בכל ארסנל הנשק החדש שברשות הרפובליקה הדמוקרטית העממית של קוריאה".

הניסוי נערך במסגרת תרגיל מוכנות למלחמה של "כוח ההרתעה הגרעיני", במהלכו שוגר הטיל הבליסטי החדש למרחק של כ-1,000 קילומטרים. כך דווח בסוכנות הידיעות הממלכתית של צפון קוריאה (KCNA) שציינה כי הטיל הגיע לגובה של כ- 6,518 ק"מ ופגע במטרה שיועדה לו.

Back to top button